mån 01 jul 2019, 12:29#573760
D Brown skrev:Jag tankar med svarta tjugoliters dunkar, sådana som jag gissar merparten använder. På den vridbara pipen har jag medelst slangklämma fäst en slang. Första literna får rinna med skruvkorken på för att inte riskera spill, sedan skruvar jag av korken och "slurp".....en minut kanske.
Slangpipen flyttas mellan dunkarna.
Sedan kan ju lämpligheten med massa dunkar på flaket diskuteras (lagligheten behöver ju inte ens diskuteras).
I förra veckan hade jag sju svarta dunkar och 20 lit bensin på flaket.
I vintras åkte en bekant för att tanka dunkar och mötte på hemväg en bil på moddplaning med bredsida i fronten.
Om fronten rök det kraftigt av söndertryckt kylare, om flaket rann det diesel. Lätt att hålla sig för skratt i det läget
Som jag uppfattade tog sig pickupföraren ur bilen för egen maskin, den mötande gjorde det inte.
en bra idee med, jag har nog aldrig tankat ur en sån svart dunk då de inte är särskilt tät...
tror man får frakta hur mycket diesel som helst om förpackningarna är små, (upp till viktbegränsningen)
det var nog det enda man minns från adr utbildningen, men kan ju ha ändrats sen år 2000
Valtra 6750, Ford 7700, BM 4400, DB 990, Pilkemaster evo36, Canam 400, Kranman P25 B Pro, BMF 11t1 Pro, SM868,Bröderna Lindqvist 1958, Woodmizer MP260,Stihl 362, 261, 201, Husqvarna 550xpg, 545fxt