Arbetskläder för skogen

Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

27 inlägg 11304 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Avslutat-02  
#573611
Pamf skrev:Finns andra märken som är mycket bättre och billigare. Bara att testa och känna.


Kan du nämna några exempel?[/quote]
Som jag nämnde: pfanner.
Forest Shield. SIP såna använder jag mest.

https://skogma.se/detail/index/sArticle ... /723003491
https://skogma.se/sip-protection-arbori ... =723003491

Gladiator byxorna är väldigt trevliga.

Användarvisningsbild

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

hemhuggare  
#573644 Jag använder midjebyxor från EngelbertStrauss och jag tycker att de funkar bra för mig dels för att de finns i D storlekar för oss som är fullvuxna över vattenlinjen och bra hängslen och relativt tunna och smidiga

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Avslutat-02  
#573646
hemhuggare skrev:Jag använder midjebyxor från EngelbertStrauss och jag tycker att de funkar bra för mig dels för att de finns i D storlekar för oss som är fullvuxna över vattenlinjen och bra hängslen och relativt tunna och smidiga


Jag brukar få deras katalog, har alltid undrat hur deras kläder verkar vara, då de prismässigt är bra. Men nu fick jag en hum, och det var värt mycket. Tack så mycket. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

anersimyra  
#573652
vinterrojarn skrev:
hemhuggare skrev:Jag använder midjebyxor från EngelbertStrauss och jag tycker att de funkar bra för mig dels för att de finns i D storlekar för oss som är fullvuxna över vattenlinjen och bra hängslen och relativt tunna och smidiga


Jag brukar få deras katalog, har alltid undrat hur deras kläder verkar vara, då de prismässigt är bra. Men nu fick jag en hum, och det var värt mycket. Tack så mycket. :-bd

Brallorna är relativt tunga men riktigt rejäla, undantaget ett par som sprack från sida till sida i grenen.. :lol: men den förhöjda midjan i ryggen är skön på vintern och hängslan är nog den bästa på marknaden.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Avslutat-02  
#573653 Jag hade hängselbyxor i många år förut, men sedan fick man bara beställa dessa, för ingen lagerhöll dessa.
Tycker det är lämpligare än att ha skärp och huggarbälte samtidigt, blir så mycket tårta på tårta.

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Trädplockarenfloby  
#573866 Finns byxorna i storlekarna som passar oss som är fullvuxna, det vill säga c60 o uppåt? Det går inte att få tag på sågskyddsbyxor som passar, det står c60 men är kanske c56. :!:

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Avslutat-02  
#573868
Trädplockarenfloby skrev:Finns byxorna i storlekarna som passar oss som är fullvuxna, det vill säga c60 o uppåt? Det går inte att få tag på sågskyddsbyxor som passar, det står c60 men är kanske c56. :!:


Då kan jag rekommendera SIP byxorna på skogma, köpte L var som XL.
Plus att de innehåller stretchtyg. :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

hemhuggare  
#573869
Trädplockarenfloby skrev:Finns byxorna i storlekarna som passar oss som är fullvuxna, det vill säga c60 o uppåt? Det går inte att få tag på sågskyddsbyxor som passar, det står c60 men är kanske c56. :!:

http://www.engelbert-strauss.se/snittsk ... 1-540.html
Detta kanske kan vara något jag har såna byxor och de är normala i storlekarna finns också i D storlek upp till D116 enligt deras hemsida

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Ent  
#573950 Och fortfarande ingen som råkat se huggarbyxor med påsar för knäskydd? Förutom Stihls värstingar för 4-5000 alltså.

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Robertberg  
#574037 Pfanner har! Jag har inte testat mina än men de verkar ha plats för ett par tunna knäskydd.

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Ent  
#574054
Robertberg skrev:Pfanner har! Jag har inte testat mina än men de verkar ha plats för ett par tunna knäskydd.

OK, kollade Pfanner på Skogma men jag hittade inga där det stod nåt om detta. Vilken modell har du?

Avatar Fallback

Re: Nya sågskyddsbyxor med varsel från Husqvarna

Robertberg  
#574073 Gladiator Ventilation har jag.

Tror inte Skogma hade några sågskyddsbyxor från pfanner på Elmia? Bara jaktbyxor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).