Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679899 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#572409
skogsmatte skrev:Någon som använder snickarbyxor med hängslen? Det gör, eller åtminstone gjorde jag rätt ofta. Hade en metod med hängslena som gick ut på att jag kastade fram dem från ryggen för att inte tappa brallorna, men en dag trilskades det mer än vanligt. Stod i verkstaden och tänkte - nu j-a skall hängslena fram, varpå jag tog i för kung och fosterland, i en rörelse snärtade över hängslena från ryggslutet och utan att reagera på det, i samma rörelse kastade överkroppen med all kraft framåt i en bugning.

Har ni sett en gammal karaterulle där man med handen slår igenom tegelstenar? Ok, men ni har garanterat aldrig sett en medelålders man försöka skalla sig igenom en verkstadsbänk... Saken var den att framåtböjningen aldrig var med i kalkylen, inte verkstadsbänken 0.5m framför heller.

Blev sittande på golvet ett bra tag, detta var nog det dummaste man gjort, och man strök nästan med på kuppen.

Akta er för hängslebyxor! :-)



Hoppas du inte gjorde illa dig?

Men jag satte då mitt kaffe i halsen av skratt när jag läste detta.
=)) =)) Ursäkta för skrattet.....
Men synen blev för rolig....

Ungefär som när man halkar på en klick smörjfett i verkstaden,, vilken surfning....
Landningen blir sällan bra....
=)) =))

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

skogsmatte  
#572412 Japp, måste sett fullkomligt livsfarligt ut, hade det legat en vevstake eller nåt på bänken hade nog polisen undrat om det inte fanns mindre plågsamma sätt att göra slut på lidande än skalla sig igenom motordelar... Ja jösses, jag hade svårt sluta skratta själv när jag piggnade till...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#572413
skogsmatte skrev:Japp, måste sett fullkomligt livsfarligt ut, hade det legat en vevstake eller nåt på bänken hade nog polisen undrat om det inte fanns mindre plågsamma sätt att göra slut på lidande än skalla sig igenom motordelar... Ja jösses, jag hade svårt sluta skratta själv när jag piggnade till...



Får säga som mannen som ramlade ner i en smörjgrop i en bilverkstad, när han väl kom upp och kontrollerades på skador, så sa han: ja, tänk va man ska slå sig innan man slår ihjäl sig... =))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#572415 Några saker skulle absolut ha varit på video, eftersom det nästan är
omöjligt att tro det som berättas, men som jag
ofta sagt: Verkligheten övergår fantasin alla dar :d

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572424 Har kanske skrivit detta innan men höll på att byta bromsbackar bak på nån bil och skulle ha dit den övre fjädern som drar ihop backarna.
Tar en flacktång o spänner upp fjädern mot mej men tången slinter naturligtvis och iom att jag tar i allt vad jag kan så kan jag inte stoppa rörelsen upp mot ansiktet.....
Spetsen på tången träffar som ett knytnävslag på näsvingen så de blev nästa fick hål och jag flög baklänges och satte mej på häcken efter att jag satt på huk innan....

Lärde iaf mej att inte dra en fjäder mot mej i fortsättning med en flacktång 😉

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#572428
gnisten83 skrev:Har kanske skrivit detta innan men höll på att byta bromsbackar bak på nån bil och skulle ha dit den övre fjädern som drar ihop backarna.
Tar en flacktång o spänner upp fjädern mot mej men tången slinter naturligtvis och iom att jag tar i allt vad jag kan så kan jag inte stoppa rörelsen upp mot ansiktet.....
Spetsen på tången träffar som ett knytnävslag på näsvingen så de blev nästa fick hål och jag flög baklänges och satte mej på häcken efter att jag satt på huk innan....

Lärde iaf mej att inte dra en fjäder mot mej i fortsättning med en flacktång 😉


Flygande fara....
Inget ont som inte har en lärdom med sig.....

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#572463 Det är en del som nockat sig själva, när de tänkt byta växelspaksknopp i bilen. Dumt o ha ansiktet ivägen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#572468 På den gamla goda tiden när det var utdragbar antenn. Kompinsen skulle dra upp den och den satt fast. Tar i mer och då släpper den och far in i näsan med blodvite som följd.
Ryser när jag tänker på det.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#572504 På tal om den "gamla goda tiden" vill jag minnas när jag skulle ställa ratten rakt.
Hade justerat hjulinställningen med påföljd att ratten senare stod lite snett (treekrad).
För att få den RIKTIGT perfekt körde jag på en rak väg, drog ur ratten ur styrstången för att sedan skjuta på den.
Nu bar det sig inte bättre än att jag fick "lite" problem med att få in ratten i splinsen + att det kanske gick i närmare 70 eller 80 kr/tim.
Raksträckan började ta slut och fick ej in ratten i splinsen, bromsa gick inte eftersom jag visste att bilen drog rätt bra åt höger.
Precis innan vägen svängde lyckades jag få ratten att ta fäste dock stod den väldigt snett och själv nära ett nervsammanbrott :oops:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#572523 :lol: :lol:
Gjorde samma på praktiken på Finnvedens Lastvagnar.
Med verkmästaren sittande i passagerarsätet.
På inhägnat område dock, men han såg blek ut ändå.
-Så kan du inte göra. Kör så lastbilen går rakt fram. Stanna!!!!!!!
Lyft ratten och sätt tillbaka den rakt.
-jaha. 😅

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572539 En grej jag lyckades med när jag markberedde med grävaren, dörren och framrutan öppen för friskluft
i det otroligt torra och varma vädret så flyttade jag bak en och en halv meter då tog en bandplatta i en rotände på
en 4 tums björk som stack ut lite lämpligt framför en markfast stubbe, nå björken snärtade som en råttfälla
fram på hyttsidan och slog mig på överarmen och vräkte in ca 10 liter mossa, jord, gräs, skräp mm gosigheter
över mig och överallt i hytten.
Turligt nog fick jag bara lite ont i köttet och ingenting gick sönder.
Fick sopa ur hytten en god stund och fundera över hur stor är chansen att träffa så exakt med bandplatta?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#572558
Slurfi skrev:En grej jag lyckades med när jag markberedde med grävaren, dörren och framrutan öppen för friskluft
i det otroligt torra och varma vädret så flyttade jag bak en och en halv meter då tog en bandplatta i en rotände på
en 4 tums björk som stack ut lite lämpligt framför en markfast stubbe, nå björken snärtade som en råttfälla
fram på hyttsidan och slog mig på överarmen och vräkte in ca 10 liter mossa, jord, gräs, skräp mm gosigheter
över mig och överallt i hytten.
Turligt nog fick jag bara lite ont i köttet och ingenting gick sönder.
Fick sopa ur hytten en god stund och fundera över hur stor är chansen att träffa så exakt med bandplatta?


Var är den selfien?😊

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572661
halvproffs skrev:
Slurfi skrev:En grej jag lyckades med när jag markberedde med grävaren, dörren och framrutan öppen för friskluft
i det otroligt torra och varma vädret så flyttade jag bak en och en halv meter då tog en bandplatta i en rotände på
en 4 tums björk som stack ut lite lämpligt framför en markfast stubbe, nå björken snärtade som en råttfälla
fram på hyttsidan och slog mig på överarmen och vräkte in ca 10 liter mossa, jord, gräs, skräp mm gosigheter
över mig och överallt i hytten.
Turligt nog fick jag bara lite ont i köttet och ingenting gick sönder.
Fick sopa ur hytten en god stund och fundera över hur stor är chansen att träffa så exakt med bandplatta?


Var är den selfien?😊

Missade det tyvärr, jag blev väl lite överraskad av händelsen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#572663 Det var synd. Skulle varit intressant hur du sett ut😊

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

MDin  
#574524 Förbereder mig för att såga plank/brädor. Tar bort svärdet och blåser rent, hela 441:an inklusive filter. Sätter på ny oregonkedja, och applicerar sågen på Solon. Vad händer? Jo, lite blå rök stiger upp från kedjan. Har vänt den bak å fram!! Första gången sedan -70 talet då jag köpte min första Stiga. Nesligt? Jaaaaa[emoji33]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).