Arbetskläder för skogen

Hjälmfråga!

5 inlägg 2455 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjälmfråga!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571723 Min HVA technical har nog blivit lite kantstött. Vänstra kåpan lossnar från fästet väldigt lätt, när man skall flippa upp den. Går det att fixa tror ni? Någon som haft samma problem?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälmfråga!

DrW  
#571765 Hänt mig med. Var det lilla plåtblecket som funkar som fjäder som lossnat från sin infästning. Såg inte var den lossnat förrän jag tog lös den andra sidan och jämförde.
Gick att trycka tillbaka.

Avatar Fallback

Re: Hjälmfråga!

torbjorn_2150  
#571781 Det finns en tråd om dåligt fäste Bra Skyddshjälm. Det gick i värsta fall att köpa reservlur(ar).

Användarvisningsbild

Re: Hjälmfråga!

rejser  
#571857 Hade samma problem, dom hade en batch som var sådana. Husqvarna ersätter (ersatte) via där man köpte om man har kvitto. Annars kan man köpa dom uppdaterade på typ entreprenadbutiken.

Avatar Fallback

Re: Hjälmfråga!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572104 Som @DrW sa, blecket hade lossnat. Fick tillbaka det, men det lossnade ila snart igen. Efter att ha prövat snäppa tillbaka fem ggr, gav jag upp. Får se om jag hittar kvittot, så kanske jag kan få byta.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).