Verkstan

Servicesatser till Valtra (A75)

24 inlägg 9593 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571837 Funderar lite, vi skulle beställa en servicesats till en Valtra A75n från 2007.
Loggade in på Lantmännen Maskin E-handel och det finns ju en del att välja på och lite dåligt med info kan man säga. De verkar ha dåliga rutiner för att skriva in information om och ge sökbarhet till sina produkter. Kanske kan vara taktiskt för att man ska ringa "sin säljare" och inte fundera/jämföra så mycket.

Ringde igår till Lantmännen och fick två förslag efter att ha uppgett serienummer.
V35366800 (3130 SEK Original / 2490 SEK Lantmännen - LMC-tillägg på artikelnummer)
V35932800 (3530 SEK Original / 2590 SEK Lantmännen - LMC-tillägg på artikelnummer)

Ringde idag till Lantmännen och fick ett helt nytt förslag, möjligtvis det korrekta?
V35936200 (3620 SEK Original / 3190 SEK Lantmännen - LMC-tillägg på artikelnummer)

Finns det någonstans man kan kolla vad de olika satserna innehåller och vilka som passar till vilka traktorer.
De på kundtjänst måste ha slagit i något register men frågan är vilket. Kan man se det kanske på Valtras hemsida? Googlar man på numren så får man resultat på någon UK-sida och även nederländsk men verkar inte säljas i Sverige mer än av Lantmännen.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571840 Äsch, kollade nu. Gick vidare till "Reservdelskataloger" och Agco Part Books och då blir det den som vi fick förslag på idag.
Men hittar inte någon innehållsförteckning i och för sig.

A75N TRAKTOR (AN SERIE) VFANA75N
SERVICESATS Page 18-0004
Item Reservdelsnummer Antal Beskrivning
Kommentarer Teknisk Specifikation
Lägg till i plocklistan 1 V35932700 1 KIT RATTAR 50/100H
Lägg till i plocklistan 2 V37512700 1 KIT RATTAR 500H
Lägg till i plocklistan 3 V35936200 1 KIT RATTAR 1000H
Lägg till i plocklistan 4 V35734200 1 EXTRA SATS 2000H
MED SERVICESATS 1000H

   TS
Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Camaro1969  
#571841 filter.se / backmarks i sundsvall

de har skaplig koll på filter, gissar på halva priset mot lantmännen...

Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571848
Camaro1969 skrev:filter.se / backmarks i sundsvall

de har skaplig koll på filter, gissar på halva priset mot lantmännen...

Nja om man inte får rabatt verkar det hamna på samma pris, ungefär. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Camaro1969  
#571901 kors i taket... då hade lantmännen skapligt pris då... har jag aldrig varit med om förr =)

Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Bert1  
#571979 Står väl i instruktionsboken vad som görs vid olika serviceintervaller
Men är det en 1000t du skall göra så är det byte av bränsle,olje.transmissions,hydral,luft,avluftninghydral och hyttfilter
Byte av alla vätskor
Är inte säker om kontroll/justering av spridare och ventilen är vid varje 1000t

Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

ThOnOr  
#571984 När jag beställt servicesatser från lantmännen till 6250 & 6350 så har jag aldrig fått en sats där alla filter stämmer trots att man uppger serienummer. Man får skriva ner alla siffror från bränslefilter, oljefilter och transmissionsfilter annars står man där med traktorn isärskruvad och har fel filter.

Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

stegmaster  
#571991
ThOnOr skrev:När jag beställt servicesatser från lantmännen till 6250 & 6350 så har jag aldrig fått en sats där alla filter stämmer trots att man uppger serienummer. Man får skriva ner alla siffror från bränslefilter, oljefilter och transmissionsfilter annars står man där med traktorn isärskruvad och har fel filter.


Just derför tar jag ut en valtra mek att göra det jobbet, och ofta får han rota i bilen och öppna flere servicepaket före alt blir rett. Detta til min Valtra Valmet 6400, så jag slipper han inte iväg innnan alt er i ordning 8)
Jag bytar motorolja och filter själv varje år, men storservice tar jag bara varje 4dj år, och då altså av valtra mek.

Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571999 Man började ana detta med innehållet när det blev olika svar beroende på vem som svarade. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572002 Trodde det var en prislista hos en plastikkirurg!
MN

lm skrev:Äsch, kollade nu. Gick vidare till "Reservdelskataloger" och Agco Part Books och då blir det den som vi fick förslag på idag.
Men hittar inte någon innehållsförteckning i och för sig.

A75N TRAKTOR (AN SERIE) VFANA75N
SERVICESATS Page 18-0004
Item Reservdelsnummer Antal Beskrivning
Kommentarer Teknisk Specifikation
Lägg till i plocklistan 1 V35932700 1 KIT RATTAR 50/100H
Lägg till i plocklistan 2 V37512700 1 KIT RATTAR 500H
Lägg till i plocklistan 3 V35936200 1 KIT RATTAR 1000H
Lägg till i plocklistan 4 V35734200 1 EXTRA SATS 2000H
MED SERVICESATS 1000H

Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Bert1  
#572108 Jag har aldrig haft problem med att det har varit fel grejer i servicesatsen till några olika modeller av 6000 serien och till N-serie
Sist fick jag från Classicsortimentet iof så har jag bara kommit halvvägs med den men än så har det inte varit några problem

Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#649387 En fundering, vad innehåller extrasatsen för 2000 timmar?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Fredi  
#649635 Kork till expansionskärlet och tätningsbrickor till insprutaren innehåller den åtminstone. Varierar lite på modell. Men delar till det som ska servas med 2000h intervall är innehållet

Avatar Fallback

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659260 Hyttfiltret som ska sitta ovanför kupéfläkten saknar tätningar och locket ovanpå verkar bara ligga löst.
På filtret som satt där verkar man ha satt på egna tätningslister, sådana med självhäftande tejp rutig.
Ska man strunta i det och bara lägga dit grejerna. Men hur håller det tätt? :surp:

Ser ut att vara så även på bilder, så verkar rätt:
https://www.olssonparts.com/se/sv/reser ... c6c7335631

   TS
Användarvisningsbild

Re: Servicesatser till Valtra (A75)

Fredi  
#659374 Så här ser det ut i reservdelslistan, nån tätning finns där men kanske den ska vara i burken och inte på filtret?
Nr. 38 och 40 är tätning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).