Öppna kategorin

Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handlingar

100 inlägg 11098 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handlingar

Avslutat-02  
#571501 Tydligen så Sverige ett av de länder som koldioxidutsläpp ligger på minus, alltså vi släpper ut mindre än vi fångar upp....

Och detta leder alltså till att våra politiker tar och fattar beslut som inte har med själva saken att göra.

https://www.helahalsingland.se/artikel/ ... rdrifter-1



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

totte  
#571502 Betalartikel. Undvik att länka till sådant som inte är öppet.

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

isteskog  
#571510 Sök på klimatforskare Lennart Bengtsson så får ni upp liknande artiklar. Intressanta artiklar iaf!

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

axwell  
#571512
totte skrev:tte » Idag, 12:10
Betalartikel. Undvik att länka till sådant som inte är öppet.


Jag måste tillstå att jag inte kan avgöra när det är en betalartikel, eller ej, som jag länkat till ibland. :oops:

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571515
isteskog skrev:Sök på klimatforskare Lennart Bengtsson så får ni upp liknande artiklar. Intressanta artiklar iaf!


Har läst hans artiklar, mycket intressant och saklig redogörelse till skillnad från våra statliga medier och skräptidningar som hyllar Greta utan kritiskt tänkande....

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571533 Greta i all ära, men hon säger inga sanningar, utan bara bladder i från miljörörelsen. Inget av hennes uttalande håller när man börjar jämföra med forskning.

Som vanligt.

Nä detta är ett sätt att rädda skattemedel....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

anersimyra  
#571535 Då var det dags igen.. :lol: när nu Bern och hans teser inte riktigt passar här på skogsforum så letar man fram Engelaus orakel nr 2.. =)) =)) mot skafferiet och plocka fram popcorn för det här blir kul att följa.. :-bd :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571538
anersimyra skrev:Då var det dags igen.. :lol: när nu Bern och hans teser inte riktigt passar här på skogsforum så letar man fram Engelaus orakel nr 2.. =)) =)) mot skafferiet och plocka fram popcorn för det här blir kul att följa.. :-bd :ymparty:

😴😴😴😴

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571543 Ursäkta är inte så lätt att veta med Mittmedia vad som är vad....
Så här står det i hela artikeln.:
Senast redigerad av Fredrik Reuter sön 16 jun 2019, 19:04, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Tagit bort copyrightskyddad text

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

anersimyra  
Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571556 [quote="anersimyra"]https://www.svd.se/skolexempel-pa-hur-vetenskapsfornekare-arbetar. :-bd[/quote

Bakom betalvägg

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571562 Tack för att ni gjorde mig uppmärksam om detta, därför kopierade jag artikeln...


🤗 🤗 🤗

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Fredrik Reuter  
#571568
vinterrojarn skrev:Ursäkta är inte så lätt att veta med Mittmedia vad som är vad....
Så här står det i hela artikeln.:


Hej,

Jag tog bort den inkopierade texten då den ligger bakom betalvägg.

Det bär mig emot då jag tycker hela systemet med betalvägg inte är en bra lösning, men för att skydda både vinterröjarn och Skogsforum så är detta tyvärr det bästa.

Det är läget som det är idag, kanske kan vi hoppas att det blir lättare att dela "betaltexter" framöver.

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571571 Hoppsan jaja så kan det vara....

Det som det hela gick ut på iallafall var att vi i Sverige, fångar upp mer koldioxid än vad vi släpper ut, vilket leder till att t,ex AGA har börjat sälja mer koldioxid till växthus. Sedan anser den forskaren och fler med honom att i Sverige finns ingen anledning till att inför miljöskatt på bränsle då vi som sagt, fångar upp mer än vi släpper ut, Sveriges skogar bidrar till att temperaturen runtomkring oss ligger normalt, medans i andra länder som inte har samma upptagnings för där ökar koldioxidutsläpp och där ökar också en kanske oönskad grönska i vissa områden som till exempel öknar....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Fredrik Reuter  
#571576 Kanonbra att du återger din egen syn på det låsta innehållet, det kan de aldrig säga något om. Kräver lite jobb och tid, men som sagt, det är för närvarande det bästa sättet att jobba på. 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).