Inomgårdsmaskiner

Gräsklippare

14 inlägg 5770 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gräsklippare

diselturbo  
#559041 Hej. Har en 8hp techumseh gräsklipparmotor som inte vill gå jämt. När man tar ner gasen under shoke så dör den. Förgasaren är helt omöjlig att ställa in. Har googlat på olika inställningar men ingen fungerar. Renoverade motorn med nya packningar och gick egonom förgasaren för ca 1 år sedan.
Någon som har tips på att lösa mina problem?/ mvh



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

Avslutat-02  
#559042 har du bytt bränslet? va gick den på för bränsle?

stiftet?

hur har den stått under vinterförvaring?

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

Avslutat-02  
#559046 det som först får mig att fundera är just bränslet,,, sedan hur det ser ut i koppen till flottören.

vatten, är en annan sak.

dessa motorer är ganska känsliga för oljemängd, kolla den.

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare

totte  
#559093 Jo dom är känsliga för för lite olja, men det är ju ett helt annat problem än att den inte går utan choke. För lite olja brukar resultera i att vevstaken kommer ut i sidan av vevhuset.

Samma med stiftet, är stiftet dåligt lär den gå lika uselt eller inte alls oberoende av choken.

Det mest troliga är att det sitter nån goja i huvudmunstycket som behöver rensas ut. Kan var just som sas, vatten i bränslet eller för gammalt bränsle som bildat harts i förgasaren.

Alternativt så är det nåt som är löst så att det drar in tjuvluft i insuget.

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

Avslutat-02  
#559096 För min del så känns bränslet som det troligaste, antingen så har det skapat ett problem eller så är bränslet i väldigt dåligt skick.

Skulle tro att koppen är full i gegga.

Börja med att rengöra och ur med det gamla i med ny fräsch soppa.

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

Avslutat-02  
#559097 Hade en techumseh motor som satt på en stiga garden, den tålde inte gas, och efter lite koll, så var oljan i botten, efter påfyllnad så gick den bättre och efter en rejäl service så gick den riktigt bra.

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

osse99  
#568642 Kolla efter en ny förgasare, går att hitta på ebay eller aliexpress till vettiga pengar

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare stiga garden tvxl 800E

Roland54  
#570633 Hej.
Har fått i gång min gräsklippare med förgasarproblem.
Det fattade o-ringar på luftmunstycke och huvudmunstycke samt i flottör munstycket.
Jag gjorde också ny packning till insugningsrör, vet inte om den tog tjuvluft ?

Jag har ett problem, jag vet inte hur förgasar fjädrarna 2 st. ska sitta och den 2 mm stag 100 mm lång.
Gasvajern påverkar luftspjället men inte gasspjället.
Är det någon som kan skicka en bild eller liknande råd hur det ska se ut.
Jag nås här eller på rrjj54@gmail.com.

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare stiga garden tvxl 800E

Avslutat-02  
#570634
Roland54 skrev:Hej.
Har fått i gång min gräsklippare med förgasarproblem.
Det fattade o-ringar på luftmunstycke och huvudmunstycke samt i flottör munstycket.
Jag gjorde också ny packning till insugningsrör, vet inte om den tog tjuvluft ?

Jag har ett problem, jag vet inte hur förgasar fjädrarna 2 st. ska sitta och den 2 mm stag 100 mm lång.
Gasvajern påverkar luftspjället men inte gasspjället.
Är det någon som kan skicka en bild eller liknande råd hur det ska se ut.
Jag nås här eller på rrjj54@gmail.com.


Vad är det för motor?

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare

Roland54  
#570639 Hej.
Glömde skria vilken motor.
TVXL 195 8HK.

Avatar Fallback

Re: Gräsklippare

Avslutat-02  
#570640 Är det den här?

https://www.google.se/search?q=tvxl195& ... UG9SyIw3xM

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare

Roland54  
#570956 Hej. Jag har sett den sidan förut.Kan inte se hur gasvajern påverkar gas.Behöver en bild så jag kan se hur fjädrar länkstag ska fungera ihop.
Är det nån som har en lika dan, Stiga garden 800E 8hk Tvxl 195 ser 20650. Techumseh motor.

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare

totte  
#570974 Kom just ihåg att jag har en verkstadsmanual för Tecumseh där det finns en del bilder på länkarna. Lyckas inte ladda upp den här. Skicka PM med mailadress så skickar jag den.

Flyttade tråden hit till "Inomgårdsmaskiner" så vi har trädgårdsmaskinerna samlade på ett ställe.

Användarvisningsbild

Re: Gräsklippare

Roland54  
#570988 Hej.
Min mailadress.
rrjj54@gmail.com.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).