Motorsåg och handhållet

Röjsåg Hitachi CG47

2 inlägg 1792 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsåg Hitachi CG47

enav16  
#570384 Köpte för några år sedan en röjsåg från Hitachi, CG47 heter modellen och är tillverkad i Japan. Har bra erfarenheter från deras motorsåg CS33el, kvalitén borde smitta av sig på deras övriga produkter. Tyvärr stämmer det inte, efter litet rengöring och smörjning skulle jag skruva tillbaka växelhuset som spricker! Nästa olycka är att axelröret vrider sig. Det visar sig sitta löst och det känns konstigt när jag ska dra åt det. Infästningen har spruckit! När jag besöker handlaren tar sig ansvarige för pannan, det är flera som lämnat in för reparation för spruckna växelhus och annat på relativt nya röjsågar.. Några har lämnat tillbaka röjsågar p.g.a dålig motor, den går ett tag men sedan krångel. Tydligen p.g.a nya avgaskrav => Pure FIre motorn. Jag har kört ca 30- 50 timmar per säsong med min röjsåg, mest större gräsytor men också en del mindre sly köptes för 4-5 år sedan så driftsuttaget är klart måttligt. Så tyvärr kan jag inte rekommendera dessa maskiner, tråkigt. Tack och lov har jag tre st CS33EL motorsågar i min ägo, den äldsta är nog över tio år och har inne för reparation en gång, används ganska flitigt till både fällning och kapning av ved.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsåg Hitachi CG47

Avslutat-02  
#570388 Byt in maskinen emot något som fungerar, kanske en hva 545 eller Stihl 460.

:-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).