Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Starkran med radiostyrning

3 inlägg 2725 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Starkran med radiostyrning

verumiten  
#570326 För några år sen monterade jag Weimers radiostyrning på min Starkran men ja får inte tillräcklig dragkraft. Skulle behöva en kolv med längre slaglängd. Finns de nån på forumet som har liknande och hur funkar de för er? Bifogar en bild på hur jag monterat. Prata med Urban på Elmia o enligt honom ska jag skruva tryckbegränsaren i botten och flytta infästningen på spaken längre in för att få kortare wire. Lägg gärna in en bild på hur ni monterat.



   TS
Avatar Fallback

Re: Starkran med radiostyrning

jannerik  
#570342 På baksidan av spelet sitter en mutter med en kontramutter på , spänner du du den så drar vinchen hårdare (tidigare) om inte minnet sviker.... MVH Janne

Avatar Fallback

Re: Starkran med radiostyrning

Amatörhuggare 62  
#570350
jannerik skrev:På baksidan av spelet sitter en mutter med en kontramutter på , spänner du du den så drar vinchen hårdare (tidigare) om inte minnet sviker.... MVH Janne

Men inte för mycket, för då drar den hela tiden. Och går inte frikoppla.
Eller så spräcker man lagren i bakkanten.
Hade Star på en 5000 å cranab 2000 på taket. Vinschade en hel vinter.
Vid huggning 400kw bygget
Simpvarp -Alvesta
Det var,med eller sönder. För å få iland träden ur sure mosse. Å snö t arslet den vintern.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).