Traktorer och processorer

Skogsanpassade traktorer (alla färger)

66 inlägg 27402 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Amatörhuggare 62  
#570197 Håller med om attityden.
Hade nog en dålig dag.

Kan den vara byggd på Steyer??

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

ss0803  
#570204 Sitter Duetz motorer i Pfanzelt Pm Trac III, om övrigt är egenutvecklat vet jag dock inte.

Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Gaffe  
#570211 Valtras modeller med Twin Trac blir för stora.
Tycker trots allt Valtra A74 stod sig bäst av de mindre - den har då ffa mer att önska, därefter var det nog MF 5709.

Gällande bakrutekil håller jag med att de borde vara mer sikt genom. Skymmer för mycket sikt vid annat arbete, tex med redskap i 3-punkten.
En lite mindre MB-T vore ju inte fel, årsmodell 2019 [emoji39]
Bra plats i din MB [emoji106]

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Gaffe  
#570213 Pfanzelt var fräck, men alldeles för stor för mitt behov.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

JohannesG  
#570218
Gaffe skrev:En lite mindre MB-T vore ju inte fel, årsmodell 2019 [emoji39]

Tycker då att 900 turbo är en ganska lagom storlek i skogen. 90hk, 4ton, hjulbas 2,4m. Dock kunde man önskat bättre vändcirkel, en styrande bakaxel hade ju inte varit omöjligt, men så långt tänkte inte Mercedes. Det går dock att leva med.
Årsmodell 2019 hade varit fint, men hade kostat en bra slant. Säkert samma prisklass som Fendt... Men man kan ju alltid fundera över hur det kunnat se ut, dock får det bli ett ämne för en annan tråd.
Senast redigerad av JohannesG lör 08 jun 2019, 21:43, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Gaffe  
#570219


Fler maskiner borde ha ordentligt vändbar förarplats

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

JohannesG  
#570220 Precis, kan man lösa det på en "mini"-traktor så ska det ju vara busenkelt på en normal traktor. Oavsett 70hk eller 300hk

Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

stegmaster  
#570236
JohannesG skrev:Precis, kan man lösa det på en "mini"-traktor så ska det ju vara busenkelt på en normal traktor.


Mini och mini, vel dom er från 130hk -188hk med vikt från 3400-5300kg. bredd 255cm
Det enda som er mini er däcken och hydraulikpumpen. 22,5 däck och 60/lmin pump.
Annars er dom vel normalstora.

https://www.bmtractors.com/wp-content/u ... _email.pdf


Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Gaffe  
#570243
stegmaster skrev:
JohannesG skrev:Precis, kan man lösa det på en "mini"-traktor så ska det ju vara busenkelt på en normal traktor.


Mini och mini, vel dom er från 130hk -188hk med vikt från 3400-5300kg. bredd 255cm
Det enda som er mini er däcken och hydraulikpumpen. 22,5 däck och 60/lmin pump.
Annars er dom vel normalstora.

https://www.bmtractors.com/wp-content/u ... _email.pdf

[emoji4] Jag utgår från att JohannesG syftar typ på den Ferrarin som fanns på Elmia.

http://ferrarimaskiner.dk/produkter/tra ... 60-ar.aspx

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

JohannesG  
#570254 Missbedömde storleken, syftade egentligen på traktorn i videon, var inte riktigt så små som jag först tyckte det såg ut som.
Kollade inte i Ferrarin, men det såg ju okej ut på bilderna, så mitt uttalande är nog fortsatt relevant även om det först syftade på fel traktor.

Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Amatörhuggare 62  
#570273 Mf 5713
Verkade bra å snurra i.
Gott om fotutrymme bakåt.
Priset var ju också rätt hyfsat.
Man kom under miljonen iallafall.
Men dyrt ändå.

Jag har bara skog nu,så tanken är å renodla traktorflottan. Från Tre ,till en.
Men är mycket som ska stämma i specen. Så gråhårig lär man bli.
Innan man fått till detta.

Avatar Fallback

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

Gaffe  
#570285
JohannesG skrev:Missbedömde storleken, syftade egentligen på traktorn i videon, var inte riktigt så små som jag först tyckte det såg ut som.
Kollade inte i Ferrarin, men det såg ju okej ut på bilderna, så mitt uttalande är nog fortsatt relevant även om det först syftade på fel traktor.
Ok, men frågan förblir relevant...kan man snurra i en mini typ Ferrari K60 borde det gå att få till på en jordbrukare. Fast det är väl efterfrågan som styr [emoji849]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

rokon  
#577046 MB trac i Alpmiljö utan säker skog mm som skydd användes som besvärjelse bland annat säregen joddelmusik \:d/ . Fina bilder grovt virke, ingen grind på vagn :surp: Men kran på Mb Trac med stödben

Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

ss0803  
#577074 Ingen liten kran heller, Loglift 71F!

Läckert att få lass på ett lastbilssläp på ett träd eller möjligen något mer, grovt som sagt.

Användarvisningsbild

Re: Skogsanpassade traktorer (alla färger)

halvproffs  
#577077 Inte skulle jag vilja vara utan grind. Smal isig väg och utan kedjor på traktorn,brrr.
Lunnar ner stam och apterar vid väg. Annorlunda att se motför här. I Norge kanske det finns motsvarande med tanke på terrängen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).