Avverkning (slutavverkning)

Prissättning gällande röjning åt elbolag

55 inlägg 10336 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

anersimyra  
#569065 Arbetet innefattar förstås mer än att bara gå och svinga röjsåg. Själv avverkade jag riskträd genom nackareservatet där en 240 ledning går igenom då upphandlad entreprenör inte fick arbeta i natura 2000 områden såväl som inom reservatsgränser....https://www.svk.se/contentassets/7a0d73 ... sgator.pdf

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

TrioBrake  
#569067
anersimyra skrev:Arbetet innefattar förstås mer än att bara gå och svinga röjsåg. Själv avverkade jag riskträd genom nackareservatet där en 240 ledning går igenom då upphandlad entreprenör inte fick arbeta i natura 2000 områden såväl som inom reservatsgränser....https://www.svk.se/contentassets/7a0d73 ... sgator.pdf
Intressant! Får ta å läsa det där

   TS
Avatar Fallback

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

röjar kalle  
#569086 Ta kilometer pris för sly röjning en och Tim pris för kant träden och annan fällning.

Avatar Fallback

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

röjar kalle  
#569088 [quote="röjar kalle"]Ta kilometer pris för sly röjning en och Tim pris för kant träden och annan fällning.Men då lär du ut och kolla hur det ser ut i omgivningen.När jag röjde lednings gator på 90 talet med sly röjning-kantträd-kvistning med stångsåg om det var tätt så han jag 500 meter.Lednings gatan var 8 meter bred.

Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

TrioBrake  
#569139 Varför km istället för timme?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

TrioBrake  
#569329
röjar kalle skrev:
röjar kalle skrev:Ta kilometer pris för sly röjning en och Tim pris för kant träden och annan fällning.Men då lär du ut och kolla hur det ser ut i omgivningen.När jag röjde lednings gator på 90 talet med sly röjning-kantträd-kvistning med stångsåg om det var tätt så han jag 500 meter.Lednings gatan var 8 meter bred.

.

   TS
Avatar Fallback

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

Avslutat-02  
#569330 Skulle tro att han menar att du kan ta högre ersättning. Men jag är inte säker.

Avatar Fallback

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

röjar kalle  
#569332 Det ser bättre ut i uppdragsgivaren ögon .

Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

TrioBrake  
#569347
röjar kalle skrev:Det ser bättre ut i uppdragsgivaren ögon .


Då är jag med!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Prissättning gällande röjning åt elbolag

Bax  
#569385 Uppdragsgivaren vet ju hur många kilometer ledning som ska röjas per år under ett antal år framöver, har man då ett kilometerpris är det lättare att budgetera rätt pengar varje år, även lättare att jämföra anbud från olika aktörer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).