Före och efter jobbet

Badtunna.

5 inlägg 4728 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Badtunna.

crazyhogan  
#56901 Tjena alla !
Jag håller på å bygger en stor altan som jag skall sänka ner en badtunna i...
Har kollat på lite olika modeller, plast eller Rostfritt/Aluminium, jag skall ha nedsänkt kamin samt reningsverk..
Kanske också installera belysning och bubbel..

måste väl finnas en hel del därute som har badtunna?

Så en massa tips å råd är välkommna...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Badtunna.

Torparn79  
#56905 jag har en bekant som tog sin gamla mjölktank när han slutade med mjölkkorna, han kapade av toppen på den.
dessa är ju gjorda i rostfritt, men det gäller att få tag på en äldre tank som är stående.

Användarvisningsbild

Re: Badtunna.

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56914 känner en som har byggt en badtunna av en gammal fodertunna från nåt släp sen har han tagigt en panna från en gammal högsryckstvätt som uppvärmning man får platts ca 15 pers i den

Användarvisningsbild

Re: Badtunna.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56924 Det finns en del kul grejer på Youtube och Google, sök på: diy hot tub eller bara: hot tub

Avatar Fallback

Re: Badtunna.

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57023 Tjena :smile: Vi har en badtunna i Aluminium, funkar kanonbra. Finns ju många fördelar med en aluminiumtunna jämfört med en i trä. Eftersom du ska ha den på din altan så antar jag att du vill ha en där kaminen sitter i själva baljan. Du har mycket mindre underhåll på en alu-tunna än på en i trä. Den är ju också mycket lättare att hålla ren än en trätunna plus att du kan använda klor i aluminiumtunnan - du slipper algerna. Sen är de ju mycket bökigare att hålla på o få trätunnan tät eftersom när den är torr så läcker den som ett såll :wink: jag skulle rekomendera o köpa en aluminiumtunna :smile: Tack för mig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).