Traktorer och processorer

Valmet 605 Driver dåligt

52 inlägg 11860 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 605 Driver dåligt

Erre  
#568620 Adblue tillsätts inte innan förbränningen.
Det tillsätts i avgassystemet.

Äcklig sörja som kristalliserar sig fort i kontakt med syre.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 605 Driver dåligt

halvproffs  
#568621 Väldigt dåliga arbetskamrater som lurade i denne att det skulle vara bra.

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Driver dåligt

Avslutat-02  
#568622 Jo det var elakt minsann. Blev väldigt dyrt skulle jag tro att ens försöka laga efter det.

Tack Erre, jag vet detta sedan tidigare,men är bra att nämna för den som inte har en aning.....

Jag jobbade ju med detta tidigare.
Det som var en skillnad på John Deere var ju att de inte hade adblue, då de istället höjde bartrycket i Common rail systemet.
De kunde då ha mindre och finare spridare.
Men det är en helt annan historia.

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Driver dåligt

Avslutat-02  
#568633 Är det någon som vet hur det gått för TS?

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Driver dåligt

källefall8  
#568638 Adblue är 30% urea resten vatten, vad jag vet så sprutas det in i katalysatorn så helt separerat från bränslet

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Driver dåligt

Avslutat-02  
#568643 Så här förklarade en mekaniker ifrån John Deere germany.
Adblue tillsätts i kammaren inuti katalysatorn, tillsatsen sprutas på avgasröken vilken blir kondens och faller ner, kondensen dunstar bort av hettan från förbränningen.
Vilket minskar avgasvärden miljömässigt.
Nu är detta väldigt förenklat.

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Driver dåligt

källefall8  
#568679 Mitt inlägg var inget eko av tidigare, blev avbruten innan jag tryckte skicka å när det gick iväg hade det kommit många andra emellan, ser ju lite konstigt ut[emoji4]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).