Öppna kategorin

Less på gruvan, skogen nästa?

34 inlägg 11865 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Less på gruvan, skogen nästa?

halvproffs  
#568376 "Inte förgängliga pengar" skrev hlb och det håller jag med om. Arbeta med det man verkligen gillar och se skogen hur den.växer.
Det är livskvalite.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Less på gruvan, skogen nästa?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568473 https://www.kaunisiron.se/jobba-hos-oss/

De söker lite av varje sorts arbetare, både lastbilsförare och trafikledare mm mm
Maila dom så lär ni få tips på var ni ska vända er, har man en fru som vill jobba i vården
så finns det åxå såna jobb i trakten, särskilt nu mot semestertiderna.

Användarvisningsbild

Re: Less på gruvan, skogen nästa?

Davvi  
#568490
P.Hansson skrev:Tipsa på du!
Visserligen är det inte just nu som jag är behöver jobb men om ca. 2 månader men nämn gärna olika företag som verkar inom nämna område.
Så får jag ta mig en funderare på om jag verkligen vill veckopendla ungefär 100 mil enkel resa :smile:


Äh, går ju både flyg och tåg hit. Hade en kollega som pendlade till Birmingham så allt går om man vill :mrgreen:
Kaunisiron som Slurfi tipsa om söker, LTH AB kan nog ännu behöva folk till Svappavaara och Kiruna under jord. Kjellins och BDX brukar söka till Svappavaara. EMEAB sökte folk till Kiruna, de kör på vägbyggen.
Tror de söker folk till Gällivare under jord också men minns ej vilken firma det var.

Har du några år bakom ratten/spakarna och CE kort så är det nog inga problem med jobb. Finns flera skiftformer och ofta möjlighet att köra extra om man vill.
Skicka intresse till lthtraktor.se om det kan va något, vi har även egna boenden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Less på gruvan, skogen nästa?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568694
1559255302_maj2019gemaskin.jpg


Det fina med malmfälten är att det finns jobb för både herrn och frun i familjen.
Bostäder kan vara lite lurigt men kan man acceptera en halvtimme, fyrtiofem minuters pendling
så är bostäderna busbilliga.
Skogsfastigheter säljs då och då så man får väl ha lite koll på sånt åxå, tex genom Norras App.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).