Sågtimmer

Mellanskog sänker timmerpriser i delar av området

2 inlägg 5033 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mellanskog sänker timmerpriser i delar av området

Torbjörn Johnsen  
#567409 Nu meddelar även Mellanskog att man sänker priserna på sågtimmer av tall och gran i delar av sitt verksamhetsområde. I Södra Värmland, Örebro, Uppsala, Västmanland, Stockholm och Södermanland sänks talltimmerpriset med 10 kr/m3to (motsvarar ca 8 kr/m3fub) och grantimmerpriserna med 30-45 kr/m3to (24-36 kr/m3fub)

Det här innebär att priserna för timmer i Norra Värmland, Dalarna, Hälsingland, Härjedalen, Gästrikland och Gotland är oförändrade tills vidare och att priset för klentimmer och massaved är oförändrat i hela verksamhetsområdet.

Läs hela pressmeddelandet här.

Edit: Jag hade tyvärr räknat om från m3to till m3fub "åt fel håll". Men nu är det rätt siffror för både m3to och m3fub


Senast redigerad av Torbjörn Johnsen tor 23 maj 2019, 15:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mellanskog sänker timmerpriser i delar av området

Torbjörn Johnsen  
#567653 Edit: Jag hade tyvärr räknat om från m3to till m3fub "åt fel håll". Men nu är det rätt siffror för både m3to och m3fub

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).