Motorsåg och handhållet

Köpa renoverad hva371

53 inlägg 5402 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567341 084 vore väl en dröm? Men den är tokdyr. Känns som samlarvärde mer än bruksvärde.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

Gustav1  
#567369
vinterrojarn skrev:Denna ligger på tradera :-bd
https://www.tradera.com/item/301792/350 ... 0-champion


Den har jag lagt bud på :)

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567387 Nu så har jag slagit till! Det blev 371:an och priset 4000. Kanske lite dyrt men jag tror (och hoppas) att det är en fint iordninggjord såg som jag kan ha mycket glädje av.
Tack alla vänliga människor för goda råd och trevliga tillrop. Jag ska öva på de tre Ö:na även om de kanske innebär öva, öva, öva för mig till att börja med. Kanske med avbrott för en kall skummande ibland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567403 En 🍺 för varje vedträ :-bd :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567404 Gott...

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567405 Åhh många vedträn blir det.......🤤🤤🤤😰👍👍

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567406 :-D

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567408 Denna och lite 🍺....👍


Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567419 :lol: Jag ska ta råden på allvar, jag lovar! Skärbräda är bra!
För övrigt har jag varken såg eller något att såga där jag är just nu så en cider får duga i värmen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

totte  
#567442
jai134 skrev:Nu så har jag slagit till! Det blev 371:an och priset 4000. Kanske lite dyrt men jag tror (och hoppas) att det är en fint iordninggjord såg som jag kan ha mycket glädje av.
Tack alla vänliga människor för goda råd och trevliga tillrop. Jag ska öva på de tre Ö:na även om de kanske innebär öva, öva, öva för mig till att börja med. Kanske med avbrott för en kall skummande ibland.


Ja, då hoppas vi att den är i så fint skick som det utlovats. I så fall har du en fantastiskt bra såg till vedkapning och lite grövre huggning. Fungerar ju förstås även till smått och lite overkill är ju inte alltid fel :d

Lycka till och se till att justera sågen rätt så den inte går för magert och blir överhettad.

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567444 Tack! Det ska jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#568065 Jag hade bara en liten stund på mig så jag plockade på svärd och kedja och sparkade igång den. Den gick mjukt och fint även om den rykte en del till att börja med. Den läckte lite kedjeolja, det var det jag hann upptäcka. Något särskilt att felsöka då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#568072 Nja, kolla om det är överflödig olja ifrån när pumpen startade upp och fyllde svärdet, annars pump inställningen.....om den står för högt....

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568088 Ställ den på max! Billigare o smörja än köpa drev, kedjor o svärd.

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#568089 Öh. Ni blev det olika bud :-)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).