Motorsåg och handhållet

Köpa renoverad hva371

53 inlägg 5334 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa renoverad hva371

jai134  
#567273 Jag har en 371:a på gång och killen som säljer den har bytt cylinder, kolv, förgasare och lite till. Han ska ha 4000 + frakt. Jag kan inte provköra utan får lita på att han är schysst. Är jag en tok om jag köper den? Jag behöver en såg för vedkapning och till en sågjigg. Fö mitt första inlägg. Hej!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567274 Det var lite saftigt för den sågen.
Men det är en bra såg, men men.

Ingen återförsäljare som har bra priser på utgående storsågar?

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567275 Nej, jag har inte hittat några men jag är inte särskilt rutinerad på sågar och har inga kontakter. Är fullblodsamatör! Det verkar också som att större sågar inte dyker upp lika ofta som de runt 50 kubik. Jag gissar att det är sågar en behåller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

totte  
#567276 Så är frågan också vad det är för grejor han har bytt till. Är det nya originalgrejor kan jag tycka sågen är värd sitt pris. Begagnade originalgrejor, mycket tveksamt. Är det nya tredjepartsgrejor så finns det mycket usla såna, skulle inte göra affär utan att få granska och provköra sågen och inte betala det priset.

Sant som du säger, förutom av de i södra Sverige som hugger mycket grovt löv så används de stora oftast rätt sparsamt vid behov, medan 40 - 50-kubikarna är de som mest tjänstgör.

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567277 Ok. Tack för snabba svar! Jag avvaktar och ser om det dyker upp något annat den närmaste tiden. Det känns inte helt rätt. Den såg jag egentligen ringde på var en 372 xpg men den hade han tydligen sålt och hade den här istället. Tack igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567280 Jag menar bara att det låg en Jonsered 2071 samma såg som 371.

För 500 kr på blocket. Skulle inte ha betalat mer än 2500 kr för en renoverad 371.
Oavsett.

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567282 Den har jag missat! Är den såld?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567289 371 o 372 är bra såg.
Priset kan jag inte avgöra för dig du får grunna på det lite så brukar det ge sig.
Jag är i en annan sits än dig o kan inte ge mycket för såg bara för det är nåt jag vill ha... Jag vill ju ha allihop...

Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567291
jai134 skrev:Den har jag missat! Är den såld?

Troligen....
Men det ligger en 261 hva tror jag att det var, det var antingen en hva 61 eller 261:a.

Kolla vet ja.... :d :-bd

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567292 61 finns det. Jag har fått höra om den att en ska trimma upp den för att den ska duga?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567294 61 var fina grejer.. bra hållbarhet och starka.
Farmar sågen 61 och proffs sågen 162.
Fanns fler i den familjen som var lika bra alla lite olika. 272 var fällsåg och en rapp bra sådan.
266 var den första allround sågen och 66 dess farmar sågs variant.
De sista 266, 66, 61 gjordes i Tomos fabrik i Jugoslavien.

Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567295 Den duger gott, det är inte bara cc och Hk som gäller utan skärpan på kedjan främst :-bd

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

totte  
#567298 Det där med att trimma skall man ta med en nypa salt. En farmarsåg är vanligen inte riktigt lika varvig och ettrig som en proffssåg, men i stället har den lite bättre bottendrag. Innebär att den kanske presterar en aning mindre i ren proffshuggning men å andra sidan är den bättre för att stå på vedbacken. Den gör jobbet väl så bra i de flesta fall.

Så är det ju det att vid trimning så brukar man borra upp ljuddämparen och då låter den ju verkligen vassare.

Användarvisningsbild

Re: Köpa renoverad hva371

jai134  
#567300 Ok. Det låter ju som om den passar mina behov alldeles perfekt. Ved och sågjigg.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa renoverad hva371

Avslutat-02  
#567303 Köp innan någon annan gör det.
:-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).