Föryngring

skogsbruksplan

5 inlägg 2002 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skogsbruksplan

Sommar  
#567186 Hur är det med skogsbruksplanen, görs den ute i skogen på plats, eller görs hela jobbet vid skrivbordet?
Ska ta in offert för en ny och skulle gärna hänga med ut. Men kanske bäst att visa så lite okunnighet som möjligt för kommande virkesköpare, tänker jag.



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: skogsbruksplan

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567187 En skogsbruksplan värd namnet görs definitivt till stor del i fält. Planläggaren måste gå runt på skiftet och bedöma de olika beståndens ålder och skick, ta grundytor med mera. En plan som endast gjorts från skrivbordet hade jag inte gett många kronor för...

Användarvisningsbild

Re: skogsbruksplan

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567207 Jag har med ca en av tio markägare i skogen. Alla får chansen. Tycker det är en tjänst jag kan bjuda på när de vill ha en ny skogsbruksplan. År trevligt med folk i skogen.

Avatar Fallback

Re: skogsbruksplan

ostnordväst  
#567241 Här i området görs det planer från scanning ,med blandat resultat .En myr och berg rik ägaer fick allt berg och myr s1 Med ett virkesinnehav krafttigt utökat

Avatar Fallback

Re: skogsbruksplan

surjämten  
#567242 Å vad gäller priser på skogsbruksplan så varierar det tydligen rejält.
Har hört allt mellan 50-150 kr per ha.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).