Verkstan

Slangskydd som glider lätt

25 inlägg 4693 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

JohannesG  
#566802 Provar nu att bocka en klyka av 2" rör. Hittade inget 3" kan i alla fall inte bli sämre. Om det senare fungerar med spiralskydd får vi se. Gör det inte det får jag gå upp i rördimension.

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Slangskydd som glider lätt

bgl  
#566809 När tillräckligt många hade knövlat sönder slangar på taket till Minibrunnetten infördes en slanghållare av gummi omspänd med ett metallband. den var lagrad på något sätt men jag och flera andra klurade ut att den fungerade bättre om den bara höll ihop slangarna på ett strategiskt ställe. Någon kanske vet var man kan hitta en sån idag?

Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

JohannesG  
#566867 Detta verkar fungera bra!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

totte  
#566883 Och snyggt ihopkommet också!

Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567040 Kan man fetta in alltihopa?

Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

JohannesG  
#567050 Det kan man göra. Men jag skulle inte vilja ha det kladdet där. Lätt att lägga armen i när man kopplar toppstången. Och så samlas det oerhörda mängder smuts i detta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Slangskydd som glider lätt

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567086 Rullar från båtvagn kanske

Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

halvproffs  
#567116 Gnisten hade ett bra förslag. Köp 3eller 4st så har du runt om!👍

Avatar Fallback

Re: Slangskydd som glider lätt

Avslutat-01  
#567132 det sitter ju nåt liknande på grävlastare som håller på mycket med kabelplöjning,kanske kan få nån ide där

Användarvisningsbild

Re: Slangskydd som glider lätt

JohannesG  
#567137 Provar ett tag med detta runda rör. tror det ska fungera även när spiralen kommer på. Men ska ha rullar av olika slag i åtanke om jag inte nöjer mig. 😀

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).