Palakangas skrev:För mig verkar det vara slätt som ett dansgolv.
Amatörhuggare 62 skrev:Palakangas skrev:För mig verkar det vara slätt som ett dansgolv.
Hej Palakangas.
Ja slätt å jämt.
Men brant. Svårt visa på bild.
6300a är även nyskodd.
Drar bra.
Har äntligen regnat
ÅsaNisse skrev:Amatörhuggare 62 skrev:6300a är även nyskodd.
Drar bra.
Har äntligen regnat
Du ska nog kolla dina kedjor för du har fotat en brusten länk kl 4 på bilden.
getost91 skrev:Största fördelen som jag ser med turbinen är vid processorkörning och dom gånger nosen vill lyfta vid hinder eller backar och fronten åker i sidledd.. en vanlig koppling ligger i och maskinen tuffar på oavsett varv, om inte motorstopp. man får kasta sig på koppling och broms, vilket ger att fronten slår ner i backen med en otrevlig smäll. sedan är det till att försöka räta upp traktorn och slira koppling för att komma iväg..
Turbinen i samma backe. När jag känner att hjulen börjar lätta släpper jag gasen och hindrar oftast att fronten åker i sidledd. Genom att jag helt eller nästan står still samtidigt som jag sänker 3punkten och hypron ger stöd i marken bak så kan jag mjukt komma igång över hindret och vidare.. I värsta fall går det ju även att använda styrbromsen med högerfoten samtidigt.
Aldrig mera skogskörning utan turbinen för mig!
Amatörhuggare 62 skrev:Vid transporter får aldrig Turbin "stalla" för då bränner man den.
Man växlar innan 1500 varv.
Så man inte tappar varvet.
Bara transportera , bättre vanliga lådor i traktorn.
Hade inte boka i hytten.
Men förbrukningen m turbinkoppling.
Stiger 2 - 6 procent.
Har jag för mig.
Eller var det slirningen ????
Jag kan ha fel.
Källgranskning kanske är bra .
ÅsaNisse skrev:Amatörhuggare 62 skrev:6300a är även nyskodd.
Drar bra.
Har äntligen regnat
Du ska nog kolla dina kedjor för du har fotat en brusten länk kl 4 på bilden.