Skördare

Kockum 880 nått å ha?

6 inlägg 5994 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kockum 880 nått å ha?

dmoberg  
#56681 En kockum 880 skördare med laco aggregat ock kedjor för 65000.

http://www.maskinmarknaden.se/Search.aspx?adGUID=f0ef26ed-a7c0-45f9-9de9-9c7eae18a364
kockum.JPG




   TS
Användarvisningsbild

Re: Kockum 880 nått å ha?

skogsjan695xl  
#56688 Lako agg ska ju tydligen vara rätt grymma att gå vad jag hört.
Maskinen såg väll inget vidare ut, men om den funkar bra maskinellt så är det ju bara att slänga på lite ny färg. duger ju bra att ha på egen skog.

Avatar Fallback

Re: Kockum 880 nått å ha?

dmoberg  
#56711 jag vet ju som sagt inget om just denna maskin. Men den borde väl vara hyffsat smidig eftersom den är fyrhjulig. Eller är dessa gamla dinosarierna bara för slutaverkning?

Gött å se en västra värmlänning här.. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kockum 880 nått å ha?

skogsjan695xl  
#56717 den går nog att ha som en allround skördare. ser ut som det är en riktig kran på så det går att ha i gallringar. Så länge den inte är värst mycke bredare än 3m så går det fint, vatten i hjulen är ju att rekommendera.
Antar att du med är från värmland :P

Avatar Fallback

Re: Kockum 880 nått å ha?

dmoberg  
#56724 Jo synd att den inte är precis nästgårds. Bor i sulvik.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kockum 880 nått å ha?

skogsjan695xl  
#56725
dmoberg skrev:Jo synd att den inte är precis nästgårds. Bor i sulvik.


Bara att åka och titta det, själv ska jag ev ner till blekinge å titta på maskin. ifall man startar eget framåt sommaren/hösten.
Björn ceder som körde på Stora runt sulvik, glava och finnskogen har ju blivit av med körningen och det är inte säkert han kommer igång igen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).