ATV och UTV i skogen

ladda separat winchbatteri

3 inlägg 1842 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ladda separat winchbatteri

Avslutat-01  
#566664 hej
jag har ett bilbatteri till winchen på vedvagnen,idag helt separerat från fyrhjulingens elsystem
skulle det funka att montera skiljerelä så att fyrhjulingen laddar även winchbatteriet?

mvh stefan



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: ladda separat winchbatteri

Tjingen  
#566666 Har haft den lösningen till winchen i bilen och det funkar bra. Du bör först kolla upp kapaciteten på generatorn.

Avatar Fallback

Re: ladda separat winchbatteri

Ent  
#566688 Jag har ganska rymliga lådor både fram o bak på hjulingen så om jag vet att det blir kämpigt tar jag med ett extra batteri. Har ett par gamla bilbatterier som jag växlar mellan. Ett par startkablar av smäckrare modell ligger också i lådan så att man kan kabla igång hjulingen ifall det skulle behövas.

Jag tänker att driftstimmarna fort drar iväg om man måste stå på tomgång bara för att tillverka ström. Med tanke på vad en service kostar vill man inte vara tvungen att serva i onödan. (Har garanti i ytterligare tre år så jag vill få ut körda mil i stället för timmar på tomgång).

Dessutom slipper man hantera kablaget mellan hjuling och vagn. Sån där fet tvåledare med kontaktdon brukar kosta en slant dessutom.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar