Verkstan

Dagens Service

1470 inlägg 307932 visningar 70 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#564964 Tada! :d

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

totte  
#564981 Ser bra ut. Går den lika bra också?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#564984
totte skrev:Ser bra ut. Går den lika bra också?

Ska testas snart. Så det får jag återkomma om.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#566636 Okej, inte dagens utan nästa projekt när tid finns. :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

anersimyra  
#566638
Jag tänkte i dag ta och byta band i mina måttband, men hur fasiken får man upp de här rackarna.. :o :oops:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

T Landström  
#566639 Har för mig att du ska släpp på fjädern och sedan trycker du in den lilla spärren som syns på måttbandet till vänster. Sedan är bara att lirka lite... [emoji28]

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#566642 Slägghammare bör fungera :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

anersimyra  
#566646
T Landström skrev:Har för mig att du ska släpp på fjädern och sedan trycker du in den lilla spärren som syns på måttbandet till vänster. Sedan är bara att lirka lite... [emoji28]

Spärren är väl bara till för att låsa trumman efter att man spänt upp fjädern?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#566647 Som Landström säger. In med spärren. Vrid till du kommer i läget där du kan lirka ut kåpan.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#566649
Erre skrev:Som Landström säger. In med spärren. Vrid till du kommer
i läget där du kan lirka ut kåpan.
.......senn fångar man fjädern som har tagit en sväng bak soffan, och efter att man har pysslat och klagat och knogat i några timmar för att få skiten på plats igen så tar man en sväng till ÅF'n och köper nytt måttband. Det gamla ligger på bänken i bitar till en kompis kommer förbi. Han plockar upp och kastar det i hop på tre minuter :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Avslutat-02  
#566650 Förr renoverade man många band i månaden, men nu knappt ett i kvartalet.

Men däremot så säljer man många i månaden.

Det är något fel på samhället, köpa, slita, slänga.

Borde vara köpa,slita,renovera,slita,slita, renovera,slita.

Men allt är som gjort för att gå sönder och inte kunna lagas.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

anersimyra  
#566651
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Som Landström säger. In med spärren. Vrid till du kommer
i läget där du kan lirka ut kåpan.
.......senn fångar man fjädern som har tagit en sväng bak soffan, och efter att man har pysslat och klagat och knogat i några timmar för att få skiten på plats igen så tar man en sväng till ÅF'n och köper nytt måttband. Det gamla ligger på bänken i bitar till en kompis kommer förbi. Han plockar upp och kastar det i hop på tre minuter :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: fjädern vill väl också få njuta av lite soffhäng efter en hård arbetsdag.. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#566652
JensSkoog skrev:.......senn fångar man fjädern som har tagit en sväng bak soffan, och efter att man har pysslat och klagat och knogat i några timmar för att få skiten på plats igen så tar man en sväng till ÅF'n och köper nytt måttband. Det gamla ligger på bänken i bitar till en kompis kommer förbi. Han plockar upp och kastar det i hop på tre minuter :mrgreen:

Jepp. Exakt så. :mrgreen:
Å man får vara glad om man inte fångar fjädern med ögat eller näsan innan den försvinner vidare.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

anersimyra  
#566653
Erre skrev:
JensSkoog skrev:.......senn fångar man fjädern som har tagit en sväng bak soffan, och efter att man har pysslat och klagat och knogat i några timmar för att få skiten på plats igen så tar man en sväng till ÅF'n och köper nytt måttband. Det gamla ligger på bänken i bitar till en kompis kommer förbi. Han plockar upp och kastar det i hop på tre minuter :mrgreen:

Jepp. Exakt så. :mrgreen:
Å man får vara glad om man inte fångar fjädern med ögat eller näsan innan den försvinner vidare.

Det lutar åt att följa Tallens råd och sen köpa nytt.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

anersimyra  
#566706
Fjädern fick ingen som helst möjlighet att vare sig hugga näsa eller ögon då den är spärrad bakom en plåt :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).