Verkstan

Hydrualik

5 inlägg 2477 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydrualik

sveakatten  
#565532 Jag har problem med både stödben på illern och frontlastaren på traktorn.
Stödbenen sjunker när maskinen står still ett tag.
Frontlastaren lika så, den sjunker även när jag har en vedsäck i lyften, men inte jämnt.
Inget läkage vad jag ser, nya kolvar på stödbenen, 2år sedan jag köpte ventilpaketet på illern.
Finns det något sätt så jag kan utesluta ventilpaketen eller kolvarna?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Hydrualik

Avslutat-02  
#565539 Ja du, kanske att plugga ena slangen till kolven, för att se om den håller tryck.

Va är det för traktor? Och har den hydraulpumpen framtill? Då kan den vara otät i en packning, det var min på Bm.
Satt en oring som läckte.

Illern har jag ingen aning om, har aldrig sett en sådan förutom djuret.

Avatar Fallback

Re: Hydrualik

ulfgustav  
#565763 Det är helt naturligt att det sjunker. De hydraulventiler som du har är slidventiler tätningen sker mellan slid och hus och beroende på ventilens kvalitet eller kondition samt vilken viskositet som oljan håller(beroende på oljetemperatur).
Hydraulcylindrar är heller inte täta, således kan de sjunka också beroende på ventilen.
Hur fort sjunker lastaren, liksom stödbenen kolla det, är det till stort besvär ja då får du gå vidare och felsöka

Avatar Fallback

Re: Hydrualik

ostnordväst  
#565773 finns ventiler till det Jag kallar dom låsventiler ,heter nog nått annat

Avatar Fallback

Re: Hydrualik

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#565785
ostnordväst skrev:finns ventiler till det Jag kallar dom låsventiler ,heter nog nått annat

Heter väl lasthållningsventil, behöver tryck på ena sidan för att släppa ut olja på andra

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).