Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek G30

6 inlägg 3203 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vimek G30

lillepe  
#565364 Hej någon som vet när första kranen kom på vimek G30:n ….. eller är det något som monterats i efterhand …. ?

Sitter en Normet hk 600 på den med runtomsvängande finn rotator fg07 maskinen från 1985 men kran o rotator sedan 1986.....

Vart kan man hitta en drivlamell till Kapsågen 200 mm och 3 mm tjock ?


Med vänlig hälsning Petter



   TS
Avatar Fallback

Re: Vimek G30

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#565365 Nog eget bygge det där.

Avatar Fallback

Re: Vimek G30

ulfgustav  
#565379 Bygget med kranen är inget Vimek bygge. Då det gäller lammeller så kanske du bör kontakta Vimek

Användarvisningsbild

Re: Vimek G30

JohannesG  
#565383 Det där är helt säkert ett hemmabygge. Maskinen är farlig nog utan kran.😉 Med en sådan kran monterad på det viset och med spakar ute riskerar man att klippa till sig själv. VAR FÖRSIKTIG!!!

Läs gärna: Processor Vimek g30 Där finns en del matnyttigt.

Avatar Fallback

Re: Vimek G30

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#565389 ...
Senast redigerad av getost91 mån 06 feb 2023, 15:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vimek G30

JohannesG  
#565436
getost91 skrev:Fler än jag som har haft sådana tokiga byggplaner alltså :ugeek: köpte en kran och övervägde att börja svetsa. Men det hade varit mer nöje än nytta att kunna kranmata g30 då min var halvdålig att dra igenom grövre stammar än 15 cm..

Låter som en justering av lamellerna vore på sin plats. Oftast slirar rullarna när det går för trögt, men i de enstaka fall då de får ett bra grepp händer det att jag lyckats döda traktorn. Kör på 1000 PTO, håller ett motorvarv runt 1300 så jag får ut 540 på trappen. Så motorn arbetar inte i sitt starkaste register.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).