Verkstan

Packbox orbitrol ford 7700

125 inlägg 15944 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565280 precis pratat med momentum, de hade inte...

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#565282 Lantmännen?

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565290
vinterrojarn skrev:Lantmännen?



1480:- + moms

de kunde ta hem från tyskland trodde han...

reservdelsimporten kunde ta hem för 1050+ moms

så jag får väl vara lättad över att det går få tag i iaf =)

$30 att beställa från usa själv kan va ett alternativ ändå..

   TS
Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#565291 Jasså så pass ändå, express på lantmännen kostar väl ca 1000 kr till, och kan man inte hämta inom öppettider då tillkommer ca 1200 kr till.

Snacka om att göra sig pengar på andras situation.
Men måste man ha grejerna direkt då är det ju så.... Men att gama det är det.

Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#565292 LHS i Sundsvall då? De har ju new Holland.
Samma grejer som Ford...

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#565297 Har du kollat med Drivma?

Tycker inte den borde kosta över 300kr.

Det bästa tycker jag generellt med alla tätningar är att mäta och köpa tätning efter typ och mått. Vad det är till för fabrikat på maskin är totalt ointressant sett utifrån själva tätningen. Klart det kan vara enkelt att köpa en färdig sats genom exempelvis Lantmännen, men de lägger på väldigt många procent. Tätningarna i sig är identiska om man köper löst. Enda nackdelen är att det krävs mer arbete med att mäta. Men är man lite organiserad och skulle senare samma tätning ge sig igen vet man vilken modell det är och kan beställa denna direkt utan krångel och till det pris som tätningen faktiskt kostar.

Bytte tätningar i en cylinder på traktorgrävaren ganska nyss. Jag kunde ha letat runt efter ett kitt med tätningar. Men det hade troligen om jag hittat kostat det dubbla mot att köpa lösa tätningar. Cylindern behövde ju ändå plockas isär. Efter 15min telefonsamtal för att mäta och beställa tätningarna hade jag senare dessa i lådan två dagar efter.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565298
JohannesG skrev:Har du kollat med Drivma?

Tycker inte den borde kosta över 300kr.

Det bästa tycker jag generellt med alla tätningar är att mäta och köpa tätning efter typ och mått. Vad det är till för fabrikat på maskin är totalt ointressant sett utifrån själva tätningen. Klart det kan vara enkelt att köpa en färdig sats genom exempelvis Lantmännen, men de lägger på väldigt många procent. Tätningarna i sig är identiska om man köper löst. Enda nackdelen är att det krävs mer arbete med att mäta. Men är man lite organiserad och skulle senare samma tätning ge sig igen vet man vilken modell det är och kan beställa denna direkt utan krångel och till det pris som tätningen faktiskt kostar.

Bytte tätningar i en cylinder på traktorgrävaren ganska nyss. Jag kunde ha letat runt efter ett kitt med tätningar. Men det hade troligen om jag hittat kostat det dubbla mot att köpa lösa tätningar. Cylindern behövde ju ändå plockas isär. Efter 15min telefonsamtal för att mäta och beställa tätningarna hade jag senare dessa i lådan två dagar efter.



du får gärna hjälpa mig då..

22,22x28,56x9,25

är måttenr på packboxen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#565299 Det snabbaste och enklaste är att du själv ringer.

Det mesta jag lärt mig om tätningar har jag lärt mig när jag beställt just tätningar.
Alla på Drivma är kunniga, men Boris och Svante är nog de vassaste, har i alla fall kännts så när jag pratat med dom. De vet snabbt om det är metrisk eller tum och vilken typ det är. Har de inte den modellen bör de kunna föreslå en alternativ lösning. Men förhoppningsvis har de rätt modell hemma.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565338 Ringde även dem, men de hade inte.
Kunde dock ta hem en från frankrike som var6,3mm bred..

Måste rådgöra med meken...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#565348 Det var ju surt.
Att det fungerar är huvudsaken. Men kolla du med meken först. Och om du känner dig osäker borde väl han kunna rådgöra med någon som säljer tätningar.?

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#565349 Måtten du angav, står de på tätningen eller är de uppmätta mått?

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565352 Uppmätta mått.

Som sagt, han trodde det skulle bli svårt att hitta då den var så pass smal..

Har fått svar från parker med (de köpte ross)

Att det var längesen den reservdelen utgick[emoji23]🥳

   TS
Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

JohannesG  
#565360 Fick du någon rätsida på vad som är korrekt benämning?

Det där är typiskt, finns den inte som reservdel finns den inte alls och vill inte hjälpa heller. 😢 😤

Avatar Fallback

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Avslutat-02  
#565378 Fanns flera stycken på Ebay och de flesta är på case och new Holland traktorer.

Jag skulle kolla med LHS i Sundsvall.

Användarvisningsbild

Re: Packbox orbitrol ford 7700

Camaro1969  
#565453 Jag har nu fått tag i en packningssats via traktor nord [emoji106][emoji106]
450:- INKL moms lät nästan för bra för å va sant när man såg lantmännens pris..

Så man hoppas den passar... och att det är hela satsen vilket de sa skulle vara

Såg det fanns att beställa själv från utlandet, men grejjer man vill ha snabbt avstår jag helst att beställa själv..
Har man otur kan det ta flera veckor..

Så förhoppningsvis har jag grejjerna redan denna vecka:)

En sak till jag börjar lära mig är att inte handla nånting av lantmännen när man ser deras reservdelspriser..
1400:- vs 350:- för denna tex

Samt 1800:- vs 200:- för packningssatsen till snöfräsen tidigare i vår

Det blir [emoji107] för lantmännens prissättning

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).