Skogsröjning

Fältflaska för Aspen?

40 inlägg 30330 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fältflaska för Aspen?

Mats_Orberga  
#414192 Jag tejpade fast en enliters petflaska på tvären i midjebältet på selen när jag gick och röjde längs viltstängsel. I vanliga skogsbestånd ser jag naturligtvis till att jag är i närheten av dunken när bensinen börjar vara slut i sågen.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Fältflaska för Aspen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414206 Kan ju lägga in bilder på min lösning av problemet. Flaskan är enliters bränsleflaska avsedd för Primus bensin/fotogen-kök och kostade knappt 200 kr inkl moms.
Advanced +
DSC_0241.JPG


X-fit
DSC_0242.JPG

/Niklas

Avatar Fallback

Re: Fältflaska för Aspen?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#414227
BM 35 skrev:Själv har jag en 5liters dunk med påfyllnings pip fast tejpad på röjselen utan på den en vatten flaska,,har funkat för mig i 13 år,,bytt pip några gånger,,behöver inte fylla dunken full,,bara så pass det räcker passet ut ca 3 liter


Hkm, det skvalpar inte för mycket då när den bara är halvfull?

Avatar Fallback

Re: Fältflaska för Aspen?

uffejohan  
#414235 Själv är jag tacksam när tanken är tom, då får man ju gå tillbaka till 4hjulingen där det finns bränsledunk, en termos med kaffe och en bulle....

Avatar Fallback

Re: Fältflaska för Aspen?

BM 35  
#414698
Mangan skrev:
BM 35 skrev:Själv har jag en 5liters dunk med påfyllnings pip fast tejpad på röjselen utan på den en vatten flaska,,har funkat för mig i 13 år,,bytt pip några gånger,,behöver inte fylla dunken full,,bara så pass det räcker passet ut ca 3 liter


Hkm, det skvalpar inte för mycket då när den bara är halvfull?

Inget jag märkt något av

Avatar Fallback

Re: Fältflaska för Aspen?

BM 35  
#414843 5 liters dunk, och vattenflaska

Avatar Fallback

Re: Fältflaska för Aspen?

BM 35  
#414844 Hitta en Stihl krok som jag satte på husqvarna selen, deras krokar är ju så dålig kvalité på

Användarvisningsbild

Re: Fältflaska för Aspen?

fiddeiboarp  
#415089 Kul tråd detta, jag kör stihl 460, men Husqvarnas sele, bak på selen har jag oljedelen från kombidunken med bensinpip (Buntband håller den på plats). Detta ger jämn belastning o bensin mellan måltiderna. Vatten har jag vid behov i en fältflaska fäst i sidan.

Användarvisningsbild

Re: Fältflaska för Aspen?

Brännlandet  
#565201
Niking skrev:Kan ju lägga in bilder på min lösning av problemet. Flaskan är enliters bränsleflaska avsedd för Primus bensin/fotogen-kök och kostade knappt 200 kr inkl moms.
Advanced +
DSC_0241.JPG


X-fit
DSC_0242.JPG

/Niklas

Var har du köpt läderhållare till flaskan ?

Användarvisningsbild

Re: Fältflaska för Aspen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#565256
Brännlandet skrev:
Niking skrev:Kan ju lägga in bilder på min lösning av problemet. Flaskan är enliters bränsleflaska avsedd för Primus bensin/fotogen-kök och kostade knappt 200 kr inkl moms.
Advanced +
DSC_0241.JPG


X-fit
DSC_0242.JPG

/Niklas

Var har du köpt läderhållare till flaskan ?


Det är specialsydd på Gardells sadelmakeri.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).