Traktorer och processorer

Förvärmning 1056xl -88

6 inlägg 2362 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Förvärmning 1056xl -88

Daniel9303  
#564844 Halojj! Va o hämta hem min första egna traktor en case ih 1056xl från 1988 förra fredagen och nu till min fråga !
Är förvärmning extra utrustning på dom?
Eller är de grundutrustning och isåfall hur funkar den och vad är de för typ av förvärmning?
Har ingen glödplugg i insuget :-ss

Mvh



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Förvärmning 1056xl -88

tallen100  
#564846 Är den direktinsprutad så är det stift i insuget som gäller, och det kanske inte sitter där som standard.

Är det en förkammare/virvelkammare så sitter det glödstift i toppen, ett för varje cylinder.
I så fall brukar dom vara tröga att kallstarta utan glödning, även om vädret är varmt.

Användarvisningsbild

Re: Förvärmning 1056xl -88

Daniel9303  
#564847 Tack för snabbt svar! Jag har varken insugs värme eller glödstift i toppen :-b
Vet du möjligen vart man kan få tag på nytt glödstift till insuget ? Och är det nån som har verkstadshandbok till 1056xl?

   TS
Avatar Fallback

Re: Förvärmning 1056xl -88

tallen100  
#564848 Glödstift till insug finns nog hos Olsson i Ellös, men du lär ha en behållare som förser det med diesel också, brukar sitta på returledningen från tanken.

Användarvisningsbild

Re: Förvärmning 1056xl -88

Daniel9303  
#564861 Får ta o kika up det! Va väl kinkigt o få igång idag .. noll gradigt ute
Tack för hjälpen iallafalm :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvärmning 1056xl -88

fredrikolofsson  
#564872 Jag skulle säga att det var standard i Sverige sitter ett element i insuget som styrs av ett tidrelä som kopplar in en viss tid efter du vrider på tändningen . Relät sitter i motorrummet nära insuget.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).