Skördare

Valmet 901 Objekt!?

5 inlägg 2360 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 901 Objekt!?

dmoberg  
#56367 Såg denna annonsen på blocket. Borde bli rätt pris på denna maskin. http://www.blocket.se/vi/20913218.htm?ca=7_s¨

skördare från-80 talet med lite defekter som borde vara värt att fixa för den hågade.
startkransen bör bytas,då denna är nött så att startmotorn har svårt att nå fram till kuggarna.(den går att starta ännu)
aggregatet behöver lite omsorg(matarrullarna tröga när den är kall,kedjan går men svärdet stannar efter ca två cm i virket.lägg ett seriöst bud så slipper jag skrota den &säljaden i delar.

kurt. 070-6555795



   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 Objekt!?

skogsjan695xl  
#56424 nja, det kan nog bli en dyr historia innan den är fullt duglig om man vill göra iordning allt.
Det är ju inte dom billigaste grejerna till valmet, skulle nog satsa på en som är klar att köra på en gång.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 Objekt!?

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56429 Hej!

En sån maskin kan vara allt från ett fynd till ett riktigt lik, allt beror på skicket i övrigt på maskinen.
Utifrån annonsen kan man gissa på att den är i ganska dåligt skick.
Jag skulle gissa på att det är bättre att sälja en sån maskin i delar än att försöka reparera upp den.
Pengarna man får för delarna plus de pengar man skulle investerat i reparationer motsvarar antagligen vad en maskin i bättre skick kostar.

Skulle den mot förmodan vara komplett och i bra skick i övrigt och du gillar att meka och har gott om tid på dig, så kan den vara ett bra köp, men bara då..

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 Objekt!?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56433 Valmet är dyrt å skruva.
Har nu bytt boggielagrings packningarna på min 860. Packningarna kostade över 6000:- + m!! till två lagringar dvs ett boggieställ.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 Objekt!?

dmoberg  
#56459 Ja misstänker att det kostar mer än det smakar. Tror annars om det är en fyrhjulig att dom kanske är lagom att ha att själv och ta ner lite ved med. måste ju va billigare än en processor iaf.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).