Motorsåg och handhållet

Stihl MS 241 oljepump

8 inlägg 2735 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS 241 oljepump

Initium  
#564155 Jeg har litt krøll med oljepumpa på min helt nye Sthil MS241
Den gir olje på kjedet innimellom, men ikke hele tiden. Brått slutter den HELT å gi ut olje....
Jeg tok av sverdet, blåste opp kanalen til pumpa, og tømte tanken, før alt ble satt sammen. Da ga den fint olje EN tank, før den begynte tulle igjen.

Noen tips ? Har lest om slange med kink på, hvordan sjekker jeg dette ?
Er litt lite sugen på å demontere en 5timer gammel sag om det må så kraftig lut til ...



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564157 Reklamation

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

Ferguson system  
#564158 Har du prøvd å justere oljepumpa til å gi maks fløde?
Har du sett om armen eller drevet som driver pumpa sitter som det skal? Det kan også være at hullet på sverdet ikke treffer som det skal eller at det er tett.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

Initium  
#564159 Skal sjekke sverdet, har ikke anelse om hvordan " armen " skal sitte. Fins det noe tegninger på dette ?

Underbar sag forresten, virkelig lettstartet og lavt vibrasjonsnivå !

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

Ferguson system  
#564163 Det er mulig du finner tegninger hvis du søker litt rundt på nettet. Jeg er litt usikker på hvordan det er på den modellen, men oljepumpa blir ofte drevet med en arm som går inn i ett hakk på klutchtrommelen. Du ser det egentlig ganske lett når du tar av sverdet, eller så tar du av ringdrevet og trommelen og sørger for at armen går skikkelig i sporet. Det kan også være at pumpa ikke går skikkelig inn i oljegangen til tanken. Det skal sitte en pakkning/gummimuffe mellom pumpa og veivhuset/tanken. Det hender at den muffa ikke treffer skikkelig eller at den mangler.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

Avslutat-02  
#564226 Det är väl garanti på maskinen?
Lämna in och få den åtgärdad.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 241 oljepump

Initium  
#564230 Ja, kan man vente til forhandler åpner, er jo allt enkelt.

Jeg bor 14 mil unna skogen jeg jobber i, og må ofte forsøke få ting til å fungere der og da, siden jeg reiser " hjem " etter endt økt på søndager...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 241 oljepump

JensSkoog  
#564276 Skulle öppna tanklocket till oljan och "fiska" lite med en ståltråd efter slang och filter.
Möjligt att den har kink på sig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).