Skogsekonomi

Kontoplan LRF BAS 2018?

8 inlägg 6345 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kontoplan LRF BAS 2018?

339  
#564099 Är det någon som vet om den finns att tillgå om man inte är kund hos LRF konsult? Hittar bara till BAS 2017 om man googlar. Men det kanske inte är någon skillnad på 2018 jämfört 2017 kontoplan?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564102 Gör en egen kontoplan så har du bara de konton som du behöver. Du har hela helgen på dig. Ända tills onsdag. :grin:

Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

339  
#564103 Jo...
Men LRF's kontoplan duger bra. Undra mest om de uppdaterat något sedan förra året?

Men har någon snickrat ihop sin egen kontoplan så lägg gärna upp den.. 🤗

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564111 Ta LRFs du hittar på nätet, sen tar ud med de konton du behöver för tillfället. Även om LRF:s kontoplan uppdateras regelbundet, så ligger man normalt kva i den man började med, så det gör inget om den man tar är 2 år gammal.

Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

339  
#564252
Mangan skrev:Ta LRFs du hittar på nätet, sen tar ud med de konton du behöver för tillfället. Även om LRF:s kontoplan uppdateras regelbundet, så ligger man normalt kva i den man började med, så det gör inget om den man tar är 2 år gammal.


Detta att SRU koder skiljer på samma konton när man tittar på olika kontoplaner? Det är väl inget att bry sig om?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564260 SRU-koder är överkurs för min del. :)

Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

339  
#564285
Mangan skrev:SRU-koder är överkurs för min del. :)


Men visst är det dessa koder som avgör vart kontona hamnar på deklarationsblanketten? :-b

   TS
Avatar Fallback

Re: Kontoplan LRF BAS 2018?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564288 Det är nog första siffran i kontonumret som avgör var det hamnar. Men strunt samma, det fixar du till i efterhand med ett enkelt handgrepp. Se bara till att du delar på intäkterna om du har sånt som är momsfritt som t.ex EU-stöd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).