Motorsåg och handhållet

Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

42 inlägg 7692 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Avslutat-02  
#563317 En 451:a har jag med den har gnista men är i delar. Vill någon ha förutom handtaget då så skicka ett PM. :-bd

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Palakangas  
#563318 En 45 EV finns på Tradera. Men det står ED i rubriken.
https://www.tradera.com/item/301792/347 ... sag-45-ed-

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563337 En tidig en...
Har nii serienummer som vi kan lägga till i listorna så gör vi gärna det.

Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Avslutat-02  
#563338 Fixar det senare.

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563339 Vi har listor på de flesta märkena men Jonsered är extra kul för de följer en nummerserie fram till elux tar vid.

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

hkvistgaard  
#563519
Palakangas skrev:En 45 EV finns på Tradera. Men det står ED i rubriken.
https://www.tradera.com/item/301792/347 ... sag-45-ed-


Tack for tipset. Kanske värd att bjuda på för att få tag på rätt reservdel.
Vad är ett rimligt pris att betala för detta exemplar? Har någon en uppfattning?

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Avslutat-02  
#563521 Från 300 till 500 kr skulle jag tro...

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

johan eriksson  
#563523 Frågan är kanske snarare vad grannsämjan är värd. Men annars så håller jag nog med föregående talare, 3-500 är rimligt om man ser till sågens värde.

Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Avslutat-02  
#563524 Är det en god granne? Om jag hade en riktigt god granne, då hade jag fixat en nyare såg......🤔😜😝

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

hkvistgaard  
#563619
vinterrojarn skrev:Är det en god granne? Om jag hade en riktigt god granne, då hade jag fixat en nyare såg......🤔😜😝


Det är en mycket god granne. Har funderat på detta, men blir inte klok på han skulle föredra en nyare såg eller om affektionsvärdet överstiger det faktiska värdet (han är 77 år gammal och använder kanske sågen ett par gångar per år. Inte typen som slänger saker och köper nytt). :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Avslutat-02  
#563621 Då hade jag gett en ny såg och sedan fortsatt att leta delar till den gamla.

Oavsett, så är det ju så att en ny är en ny, med alla trevligheter, medans en sådan där trotjänare har sina nackdelar.

Sågen fungerar bra men ändå.
Med en ny så kanske han vill såga lite mer än 2-3 gånger per år.....

Jag kan bara se från mitt perspektiv hur jag skulle ha gjort.
Jag hävde sönder en såg för en person, jag körde över den med traktorn när jag körde ut åt han. Dagen efter fick han en ny såg och jävlar va han högg..... :d

Användarvisningsbild

Re: Reservdel till äldre Jonsereds 45EV

Züger-Tuning  
#598192 Hello. im from swizerland
i hav a new 4655602.
me number +41796066838 for whats app
i have more pcs for oldtimer jonsereds


hkvistgaard skrev:Hej! Jag lyckades mosa min grannes motorsåg, en Jonsereds 45EV, som han har skött om i 35 år :oops: :((
Handtaget knäckte när en stor trästubbe rullade iväg nerför backen och landade på sågen. Jag har letat i detta forum och hittat en reservdelslista. Det är två delar som skulle behöva bytas ut; 4655502 och 4655602. Se bifogade bilder.
Känner ni till någon i Göteborg och omnejd (eller var som helst) som kan skaffa delar? MVH Henrik

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).