Öppna kategorin

Köptips på lagom bra jordfräs..?

56 inlägg 12366 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Avslutat-02  
#562402 Ja drömma kan man ju alltid göra, jag drömmer fortfarande om ett litet hak uppe vid riksvägen, men en liten restaurang, hembakad pizza, bröd, och eget kött, potatis och grönsaker.

Hemgjord ost och ostkaka, kalvdans mm.
Jag är väldigt duktig på att laga mat, och liknande.
Jag odlar potatis och grönsaker, rotfrukter själv, köper lamm och kalvar,älg och styckar själv.

Men nä varken tiden eller kapitalet finns, kanske inte ens orken efter......
Men kul skulle det vara, nu nöjer jag mig med hö,ved och maskin reparationer.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Tinna  
#562403 @jannee haha, jaa ska tänka på det! Att inte ha en enda skruv lös! Min Enda tidigare erfarenhet av jordfräsar är att jag minns att farsan hade en, och han svor åt den mycket ofta, det gick nog fler timmar åt svordomar än jordfräsning! Han hade nog inte skruvat ordentligt [emoji51]

   TS
Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

tallen100  
#562405
vinterrojarn skrev:Jag är väldigt duktig på att laga mat, och liknande.

Jag är väldigt duktig på att äta mat =p~

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Avslutat-02  
#562407
tallen100 skrev:
vinterrojarn skrev:Jag är väldigt duktig på att laga mat, och liknande.

Jag är väldigt duktig på att äta mat =p~

Fan tallen du kanske skulle komma till mig eller jag till dig och sno ihop något gott,
Va sägs om hasselbackspotatis med flankstek, och en krämig rödvinssås?

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Avslutat-02  
#562408
Tinna skrev:@jannee haha, jaa ska tänka på det! Att inte ha en enda skruv lös! Min Enda tidigare erfarenhet av jordfräsar är att jag minns att farsan hade en, och han svor åt den mycket ofta, det gick nog fler timmar åt svordomar än jordfräsning! Han hade nog inte skruvat ordentligt [emoji51]



Finns väl inte en enda av oss som inte har en skruv lös.... =))

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Tinna  
#562411 @vinterrojarn låter som en trevlig dröm oxå ju! Och Låter ju definitivt som ett ställe som skulle stå sig väl mot konkurrensen med de andra "vanliga" vägkrogarna [emoji854] huu för alla konstiga syltor man är hänvisad till när man är ute på vägarna! Men nää inte allt som är genomförbart alltid! Men man Vet aldrig! Kanske en dag! Man mår bra av att drömma lite! [emoji4]

   TS
Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

tallen100  
#562413 Fler än en skruv, men än har det inte blivit gängbråk :wink:

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Blivande snickare  
#562415 Vissa fler än vissa. Andra verkar däremot vara felgängade från första början men det är en annan diskussion.

Ett tips om du söker maskin på blocket eller likande sajter är att kolla dagligen. Bra grejor säljs fort.
Lycka till i jakten, hoppas du finner en lämplig kandidat att åka å titta på :)

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Tinna  
#562416
tallen100 skrev:Fler än en skruv, men än har det inte blivit gängbråk :wink:
Nä, ingen tappar heller tråden så ofta! [emoji23]

   TS
Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Avslutat-02  
#562418
Tinna skrev:vinterrojarn låter som en trevlig dröm oxå ju! Och Låter ju definitivt som ett ställe som skulle stå sig väl mot konkurrensen med de andra "vanliga" vägkrogarna [emoji854] huu för alla konstiga syltor man är hänvisad till när man är ute på vägarna! Men nää inte allt som är genomförbart alltid! Men man Vet aldrig! Kanske en dag! Man mår bra av att drömma lite! [emoji4]


Ja utbudet verkar vara kebab eller pizza med alla konstiga saker, men jag tänkte mera, egen ost på, egen rökt skinka, och odlade tomater mm. Jag brukar baka åt familjen, de äter med glädje.
Jag har gjort kalvdans och sålt men folk verkar inte uppskatta den rätten.

Avatar Fallback

Re: Köptips på lagom bra jordfräs..?

Avslutat-02  
#562419 Alltid kul att gänga ur sig, emellan åt, man kan ju alltid använda ett gäng verktyg för att hitta tillbaka.

Eller bara skruva på i samma urgängade spår.

Eller varför inte muttra? På dagens urgängade gäng....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar