Motorsåg och handhållet

Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

45 inlägg 6516 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#562311 ja, det er iaf litt enklere.....

Får prute litt mindre på den CS2252 saga, og se om vi klarer bli enige om noe... hadde vært enkelt betalt 4000kr for den, og hatt reseve nå i påska..

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562312 Nu kanske du funderar lite ,men jag är upp till Funäsdalen emellanåt, att passera gränser och skicka är ju inte så svårt... Kanske......


Ge han 4000 kr och säg att du köper en ny från Sverige för nästan samma pengar..... :-bd

Va fan ni är ju nästan grannar, ge honom en 🍺 eller två... :-bd

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#562321 Nei, da får vet være. Vil ikke godta 4000kr heller, gjerrigknark ! 😉

Får titte litt mer, så dukker det nok opp noe. I mellomtiden fixet jeg MS200 saga, og fant 13" sverdet til min Stihl 026, made in Western Germany 1987!

   TS
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562322 Ja det var ju synd.... Men det finns nog flera.....

Ja Stihl 026 är en bra såg..
:-bd :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562323 Varför ville han sälja sågen då????

Jonsered 2252 är ju en bra såg...

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#562325 For å få penger ?

Aner ikke. Jeg syns 4500 blir for mye for en sag privat. Jeg er MVA berettiget, og kjøper da heller en eskeny fra forhandler, så får jeg garanti og hele baletten !

   TS
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562328 Ja det argumentet köper jag med..

Fan att sågen skar på grund av bränslet, annars hade du kunnat byta in den och köpt en bättre.....

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562330
Initium skrev:For å få penger ?

Aner ikke. Jeg syns 4500 blir for mye for en sag privat. Jeg er MVA berettiget, og kjøper da heller en eskeny fra forhandler, så får jeg garanti og hele baletten !


Men du är det inte garanti på den sågen?

Har du enskild näringsverksamhet?
Då kan du fortfarande ta upp sågen på firman.

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#562331 Min fundering är denna: är det kanske inte värt att betala 4500 kr för sågen och kunna kapa nu under påsk?
Skilde ju bara 500 kr.

Sedan kan man ju skriva kvitto emellan er.
Du tar kvittot och lägger i bokföringen, Skatteverket vet ju inte detta förens det blir en kontroll i så fall.

Så har jag gjort några gånger......

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#562332 Jeg har min MS200, og den gode, gamle 026, så jeg skal nok slippe kjede meg !

   TS
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#572810 Min legendarisk gode Stihl 026 tok også skade av bensinen, og nå ser det ut som min kjære MS200 også har fått døds-støtet !

Det ble en dyr lærdom å ALDRI bruke annet enn Aspen-fuel...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#572812 Ta av ljuddämparen, och ta några bilder,,, så kanske man kan komma med lite tips om det går att rädda sågen....🤔.

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Avslutat-02  
#572814 Om det är samma bränsle som det var i ms 261:an så är det bara att kräva lagning av sågarna.

Ingen såg ska skära av att använda alkylat bränsle.

Avatar Fallback

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Initium  
#572816 MS261 saga var så skuren at ÅF aldri hadde sett lignende.
Han frarådet å sette på ny sylinder, da hele veivkassa var full av spon.

Jeg kommer likevel til å forsøke støvsuge, vaske, trykkluftsrense, og sette på et sylinderkit, for går det, er det verdt det.

026 var 30+ år gammel, så den hadde tjent oss godt. MS200 saga tenkte jeg egentlig på selge, for jeg kunne tenke meg en MS241 til, mye mer moderne og avvibrert sag

Likevel forbasket ergelig !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ettermarkedssylinderkit til Stihl MS 261

Kvelp  
#574767 Fremdeles har du ikke fortalt hva årsaken til havariet på 261'en var. Det skal jo være teknisk umulig å skjære en sag med ferdig oljeblandet bensin? Har du levert prøver av FK-alkylat bensinen til Felleskjøpet? Hva viste i så fall analysene? Har en produksjons-batch med for lite oljeinnhold blitt sendt ut på markedet? Dersom dette er tilfelle bør jo Felleskjøpet gå ut med en pressemelding med advarsel om å ikke bruke alkylat bensinen deres. Som hovedforhandler av Stihl sager har Felleskjøpet et ansvar for at bensinen de selger ikke ødelegger både gamle og helt nye sager! 😤 Dette virker jo helt skandaløst.

Har en bekjent som fikk ødelagt en 1,5 år gammel Stihl MS661 som skar seg for en tid tilbake. Han hadde også kun brukt alkylat-bensin fra Felleskjøpet 😢

-Hva er det som skjer???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).