Skotare

Komatsu skotare 835 och 845 förbättras 2019

1 inlägg 3048 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Komatsu skotare 835 och 845 förbättras 2019

Fredrik Reuter  
#562296 Med hjälp av kunderna har Komatsu nu gjort inte mindre än 59 förändringar på de minsta skotarna i maskinprogrammet - 835 och 845. Förbättringarna verkar inte vara skäl till namnbyte och det skrivs inte heller om uppgradering, men här är i alla fall några av de förbättringar som gjorts på de nya 83 och 845 som lämnar fabriken i Umeå:

- Förbättrat Ad-Blue. Mindre krångel och färre stillestånd.

- Ny mjukvara till motorn som ska göra driften säkrare, också ett nytt program för rengöring av katalysatorn.

- Ny skärm för backkamera, ny stege in i hytten och förbättrade vindrutetorkare.

- Bättre hållbarhet på vissa delar i chassit, gissar att de identifierat delar som inte hållit måttet och att dessa nya är utbytta mot bättre.

- Kraftfullare fäste för grinden "Flex-gate".

- Nytt material i bankarna och en ny fjäder till kranbreddningsmekanismen ska göra lastutrymmet bättre.

- Ändrad design på vissa krandelar gör att spänningarna i stålet i kranen minskar.

- Ny design på, och förstärkt, bakram samt ny infästning för kardanaxellagring.

- Lägre ljudnivå i hytten och nya filter för bättre luftmiljö i hytten.

Jag vet inte, men det känns som om de behållit punkterna i modellnamnen hade detta varit 835.2 och 845.2, eller vad tror du?

Här kan du själva swirvla runt i ett 360 verktyg som visar nyheterna hos Komatsu: https://www.komatsuforest.se/skogsmaski ... 35-och-845



   TS
Rottne skotare
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).