Skogsröjning

Vad har ni i lurarna?

47 inlägg 29487 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

Førland  
#467746 @stegmaster,ja peltor har kommet med dab,kjøpte mine på byggvell kvinesdal i mai,er godt fornøyd med de,men de bruker mye batteri,å så har de ikke display som viser kanal som de billigmerkene har.du må bare høre deg fram til hvilken kanal du hører på egentlig som før,men med 30-40 kanaler blir det jo litt verre.kan lagre 10 dab favoritter og 5 fm favoritter.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

stegmaster  
#467764 Ok, det hørtes bra ut. :-bd
Ja det jeg har er noe kinaskrap med et lite display, men det fungerte fint med FM (før de slukket det).
Det jeg har har innebygd ladbart batteri, altså ikke løse batteri som skal byttes, så det er jo egentlig bra, det er bare mottakningen av DAB+ som ikke er bra nok.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

Førland  
#467794 Kan jo være dabdekningen som er dårlig hos deg?her er det knall god dekning,men kjører jeg ned mot neset med de på feks i traktoren ,mister de signalet ned mot utsikten.hele dab nettet er alltfor dårlig utbygd,de burde ventet med å slukke fm til det virket overalt!!!!!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

stegmaster  
#467820 Har satt i Dab+ i 6400`n og gravemaskinen, og i disse er det aldri noe problem, funker mye bedre en FM ( spesielt ute i skogen)
Men altså ikke med hørselvernet, så håper det kanskje blir bedre med en riktig Peltor.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

Førland  
#467846 Ja da burde det virke i de også.men de liker ikke elektrisk vektøy eks skilsag da kutter de mens sagen sviver,må være ubrukelige for en snekker,men motorsag går fint.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

bmboxer350  
#500500 Saknar nrk nu när de gått över till dab radio. Någon som provat sladdlösa in ear bluetooth snäckor under hörselskydd ?

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#562094 Nu när DAB varit igång ett tag, fungerar Peltors DAB-kåpor bra?
När man bor där ingen tror att någon skulle bo är det inte alltid så lätt med mottagningen.
Är därför fundersam över hur DAB kommer fungera om man köper sådana kåpor.
P4 Norge och P3 Norge fungerade toppen tidigare med gamla FM. :-bd

Billigaste i Norge här, drar iväg väldigt i Sverige tyvärr:
https://www.xn--verkty-fya.no/3mtm-pelt ... =pricesite

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

ananders  
#562108
bmboxer350 skrev:Saknar nrk nu när de gått över till dab radio. Någon som provat sladdlösa in ear bluetooth snäckor under hörselskydd ?


Jag har det ibland främst i skogen, annars har jag bara snäckorna då de också dämpar buller bra. Känns lite ovant men fungerar under hörselskydd. Är mycket nöjd med dem.

Länkar till de jag har.
https://www.elgiganten.se/product/weara ... lsrc=aw.ds

Just nu lyssnar jag på 438 dagar av Johan Persson och Martin Schibby

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

H-kan  
#564945 Jag kör med sågljud. Lite trist i längden dock. Hade jag haft möjlighet skulle det bli P1. Förutom när det är Ring P1 och Nordenstam & Epstein.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

svampbob  
#749586 Jag lyssnar väldigt mycket på poddar och tyvärr uteslutande på engelskspråkiga. Jag märker att många av de allra bästa nu har börjat hamna bakom betalvägg och hitintills har jag inte betalat men överväger mer och att börja prenumerera på ett par stycken.
Är det någon här som betalar för sina poddar? Sport och filmkanaler samt musik är folk vana att betala för.

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

sundelius  
#749643 Jag lyssnar på hockey poddar och Sfo då såklart å det är ju gratis
Dock betalar jag för storytel men då blir det ljudböcker

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

svampbob  
#763993 Har lyssnat på den här historiepodden på slutet och det senaste avsnittet handlar om böndernas situation år 1200.

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... IAhAF&ep=6

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

machonisti  
#764024 Lyssnar konsekvent på finsk radio. Genom det har jag lärt mig lite finska. Har aldrig upplevt att radion stör koncentrationen däremot har jag upplevt att jag inte hört radion. Reportern berättar vad vi just lyssnat på och jag har inte ens hört favoritlåten.

Avatar Fallback

Re: Vad har ni i lurarna?

valtra mega  
#764033
machonisti skrev:Lyssnar konsekvent på finsk radio. Genom det har jag lärt mig lite finska. Har aldrig upplevt att radion stör koncentrationen däremot har jag upplevt att jag inte hört radion. Reportern berättar vad vi just lyssnat på och jag har inte ens hört favoritlåten.

Det gör jag också de senaste 25 åren radio nova

Användarvisningsbild

Re: Vad har ni i lurarna?

HannuRöj  
#764054 Jag lysnar på Vega för att lära mig svenska.
😀 En dag var Liselott Lindström som dagens sommarpratare och då störde faktiskt jobb att lysna på henne. 👍

Om något helt ointressant kommer stänger jag ganska snabbt radion av. Jag kan inte vara utan att lysna på om den är på, så min koncentration är inte helt hundra om det händer för många saker samtidigt.
Radio Nova är trevlig att lysna på med.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).