Bilar

Motorbyte king cab

5 inlägg 4082 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Motorbyte king cab

Richard E  
#562058 Hej,

Någon här som bytt motor eller dieselspridare på Nissan eller liknande bilar och lämnat in bilen för omprogrammering av ECU för att matcha injektorkoden? Har jagat runt lite och verkstäderna fattar inget eller vill inte. Bilen är en Nissan np300 2009.
Eller om någon har tips på diagnosverktyg som kan koda.

Richard



   TS
Avatar Fallback

Re: Motorbyte king cab

Ent  
#562091 Tills för några år sedan fanns ett svenskt Nissan-forum, det drevs av en Nissan-mekare om jag förstod det rätt. Tyvärr försvann det, kanske pga låg trafik? Om ingen här kan hjälpa dig kan du testa med Maskinisten, där finns mycken kunskap. I Australien?? finns det ett bra forum också, https://www.nissan-navara.net. Där bör du kunna få veta vilken utrustning som i så fall behövs.
Senast redigerad av Ent tis 16 apr 2019, 06:22, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Motorbyte king cab

Avslutat-01  
#562093 kolla på 4x4 sweden

Användarvisningsbild

Re: Motorbyte king cab

Richard E  
#562174 Tack för alla svar!

Ringde lite verkstäder idag igen, en av 5 kunde eventuellt ta åt sig jobbet. De kunde boka in bilen om två månader haha, det betyder ju att hoppas han inte vill boka tid.
Fick tag på obd-verktyg som jag lånade av grannfirman på jobbet som visade sig hade den funktionen att adaptera spridarna mot ECU. Nu får vi se om k värdet går ner och kärran går igenom bessen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorbyte king cab

Avslutat-02  
#562177 Lycka till...
:-bd :-bd

Vissa verkstäder är skit dryga emot kunderna, fan vilket jävla kasst servicetänk.
Nä, sånt gör mig bara förbannad, har man ingen lust pga olika orsaker, va fan säg det då, inte nnnääjja kanske om 2-4 månader,,, men det är väldigt osäkert......
:-bd :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).