Motorsåg och handhållet

550 xpg trio

9 inlägg 1856 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

550 xpg trio

duxx  
#561553 Tänkte införskaffa en ny såg till nästa vinter. Tänkte köpa 550xpg, kommer den att fasas ut och sluta säljas nu när mark2 är ute? Eller ska man vänta om priset går ner mer?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561591 Synd att inte Stihl anammat trio utan kör med sin qvuickstop utan värme då.

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

Avslutat-02  
#561592 550 XPG är väl på väg bort.

Kanske kan hitta några som det blir bra pris på, men jag skulle nog hellre titta på en annan såg. Om man inte är så märkes trogen så bör det ju också finnas Jonsered modeller till bra priser.
Eftersom de slutat med proffs maskiner

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

Avslutat-02  
#561593
bengt.a skrev:Synd att inte Stihl anammat trio utan kör med sin qvuickstop utan värme då.


Tycker du det fungerar bra med trio?
Jag kan inte med fanstyget.

Tycker inte jag kan röra handlederna som jag vill, och då får det vara.

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561594 Har aldrig använt, men skulle det bli en Hva så vore det med trio. Köpte en ny Stihl 241 i höst, så Hva är nog borta som alternativ för mig nu. Är trio ett problem så jobbar man fel.

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

Avslutat-02  
#561597 Jasså, är det så, jag trodde den var till för att tvinga användaren att såga på ett icke trevligt sätt för någon med handledsproblem.

Jag kan inte vrida handleden på höger på det sättet, men jag trivs ändå inte med triobrake.

Ergonomisk avlastning får jag ändå, utan plastbiten som sitter och fladdrar i vägen.

Användarvisningsbild

Re: 550 xpg trio

Camaro1969  
#561598 550 xpg trio finns väl att köpa på många ställen?
tex här
https://www.maskinklippet.se/motorsag/h ... sOEALw_wcB

jag funderar på en sådan jag med..

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

snurra  
#561761 Tar nästan inte i en såg utan trio

Avatar Fallback

Re: 550 xpg trio

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561964 Jag köpte en 550 för 4-5 års sedan, då hade han bara triobrake hemma och det var "rätt" pris den dagen.
Man var rätt skeptisk men jag har inte haft ont av bakre kastskyddet- Jag sågade sju timmar igår och då
gick kedjebromsen i 3-4 gånger och det kan jag leva med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).