Öppna kategorin

Misstankar om pengatvätt i Swedbank

41 inlägg 8086 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

bgl  
#560532 Just det som tråden började med, indirekta belastningen på Södra blev för stor!

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560568 När man kollar i styrelser i stora bolag har jag engång inbillat mej att de är heltidsjobb med tanke på deras arvodes storlek, men de är tydligen bara ett vänsterknäck att vara styrelseordförande i både Swedbank o Södra....

Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Avslutat-02  
#560570 Är det inte lite så idag att man betalar höga arvoden så kan man ta smällen att behöva av gå och därigenom lösa krisen tror man.
Ungefär som en syndabock, fast med fallskärm och avgångslön.

Och kanske lite till från sidan, så att fd VD:n skulle 21.5 miljoner i fallskärm......

Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Sture Andersson  
#560626
gnisten83 skrev:När man kollar i styrelser i stora bolag har jag engång inbillat mej att de är heltidsjobb med tanke på deras arvodes storlek, men de är tydligen bara ett vänsterknäck att vara styrelseordförande i både Swedbank o Södra....

Om man är Vd för ett så stort företag som Södra ,och tycker sig ha tid att vara Styrelseordförande för Swedbank ,då kan man undra om inte styrelsen i Södra borde avsätta honom.
Om man som anställd jobba på ett annat företag vissa dar, skulle jag tro att man skulle få gå hem för gott rätt fort.

Användarvisningsbild

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

hemhuggare  
#560674 Det känns ju nästan som VD posten i ett företag av södras storlek borde vara ett heltidsjobb

Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Avslutat-02  
#560681 Beror väl på hur pass seriös man är...

Användarvisningsbild

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

hemhuggare  
#560683 Absolut och om man bara är intresserad av pengarna så går det så länge det går 😀

Avatar Fallback

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Avslutat-02  
#560684 Vad är det som säger att inte dessa personer har fått ett erbjudande som är väldigt generöst emot lite hjälp, i rätt riktning.?

^#(^

Användarvisningsbild

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Torbjörn Johnsen  
#561439 Lars Idermark var med på Bioekonomiskt forum i Stockholm i går, i egenskap av ordförande i Skogsindustrierna och värd för dagen. Han såg onekligen lite gladare ut när han fick va bland skogsfolk än vad han gjorde på banken. Eller om det var för att han fick sitta bredvid kungen :d

Användarvisningsbild

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

halvproffs  
#561444 Ojojoj, vilka kretsar du rör dig i 🙂 .

Användarvisningsbild

Re: Misstankar om pengatvätt i Swedbank

Torbjörn Johnsen  
#561449 Ja, det gäller att ta ut svängarna :d
Röjsele egna dagen, kavaj den andra. (Men det var roligare i måndags med Fredrik och röjsågarna i skogen :-bd )

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).