Skogsröjning

Syn på röjning

72 inlägg 16555 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

isteskog  
#554381 Usch så du skräms,Palakangas ..... 😱 Faktum är att de brukar smyga efter älven när det är dags för älgjakt. Tre älgjaktslag gränsar inom en km mot Iste och de sluga älgarna tycks veta när respektive jaktlag jagar ....... 😉

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

Avslutat-02  
#554383 De är sluga djur det där.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

isteskog  
#554389 Såg för några år sedan en 15-20 taggare som smög undan från Änga mot Medsand när det var jakt i Änga. Han passerade över täkterna ett par hundra meter från gården. Hundgångarna vill inte gärna jaga av såtarna inne mot byn och det verkar som älgarna lärt sig det ..... 🙃

Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

Palakangas  
#554401
isteskog skrev:Såg för några år sedan en 15-20 taggare som smög undan från Änga mot Medsand när det var jakt i Änga. Han passerade över täkterna ett par hundra meter från gården. Hundgångarna vill inte gärna jaga av såtarna inne mot byn och det verkar som älgarna lärt sig det ..... 🙃


Ja det är konstigt. I många år brukade älgar samlas på täkter utanför jobbet , just under älgjaktsveckan.

Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

isteskog  
#554407 Som rådjuren när lon är i faggorna ....

Användarvisningsbild

Re: Syn på röjning

HannuRöj  
#561058 Snön är nestan borta, och ett par dagar röjat!
Inga sår i benen. Krok, som jag har tagit av vandringskängorna, fäst med bult och locktite.

Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

Avslutat-02  
#561062 För att haka i kängorna då eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Syn på röjning

HannuRöj  
#561076 Ja just det.

Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

Avslutat-02  
#561077 Har du haft problem med snö innanför?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Syn på röjning

HannuRöj  
#561163 Nej, inte före denna vintern. Tidigare jag har valt jobb som passar på vädret😉. Och egen ork.
Nu har jag röjat ett år för Skogsägarna, ibland är det paniik, skotare i oröjat skogen.
Ett par veckor sprag jag i halvmetrisk pudersnön.

Avatar Fallback

Re: Syn på röjning

Avslutat-02  
#561164 Skitkul, vet hur det är.....

Blää vissa dagar. :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: Syn på röjning

HannuRöj  
#562050 Nu fick jag jättefint ungskogröjning!
Gran, ca 20 årig, inga lukor, inga fel. Och den faktiska överrasking: tidigare röjat av skogsägare! Är lite annorlunda än typisk djungel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).