Skotare

Gremo 950 Nollställa??

9 inlägg 3436 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gremo 950 Nollställa??

forest.  
#56020 Timmätarn på våran 950 står på 9999 går det själv att nollställa den på något vis?
eller måste den lämnas inn?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Nollställa??

masterchief  
#56037 Frågan är varför du ska nollställa?
Inte roligt att köpa en begagnad maskin med fel timmar angivet.

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Nollställa??

GremoNiclas  
#56103 Är det en analog mätare eller har du htc/pvc eller en IQAN i gremon? Vilken årsmodell? Låter ju skumt att den stannat.

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Nollställa??

Thunborg  
#56105 Gremo trodde kanske att maskin inte skulle hålla mer en 9999 tim :wink: :wink: Kanske dags att byta =)) =)) =)) =)) :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Nollställa??

GremoNiclas  
#56173
Thunborg skrev:Gremo trodde kanske att maskin inte skulle hålla mer en 9999 tim :wink: :wink: Kanske dags att byta =)) =)) =)) =)) :mrgreen:

:-@ :-@ :-@

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Nollställa??

forest.  
#56184 är HTC/PVC är en -95

   TS
Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Nollställa??

495 xl  
#56190 Dom htc jag varit i kontakt med stannar vid 9999 tim. Och det går nog att nollställa om du hittar rätt gubbe med rätt program i pc:n.
När det gäller det här med att fuska med timmar så blir det ju fel hur man änn gör iochmed att den ändå slutat räkna timmar, Om man inte kör på skakur osv, Så kan det ju förstås va skönt att ha koll på timmarna ur service synpunkt :|

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Nollställa??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56371
masterchief skrev:Inte roligt att köpa en begagnad maskin med fel timmar angivet.


Chansen att maskinen säljs med rätt timtal angivet torde väl öka om man nollar mätaren, eller ska man av princip alltid vara emot nollning av mätare?
Jag ser i.a.f bara fördelar med nollning i detta fall, dels kan man räkna maskintimmar på jobb man utför, plus (som nämnts) att man kan hålla ett vettigt serviceintervall.
Sedan om/när man ska sälja så kan man ju uppge hur många timmar maskinen gått, samt vid vilket timtal reparationer utförts. Detta hade ju vart betydligt svårare om mätaren stått på 9999h i åratal.

Men som sagt, det kräver nog både rätt gubbe och rätt program, finns nog ingen reset-knapp på timmätaren :wink:

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Nollställa??

rocky  
#57500 Våran Htc/Pvc står på ca 27500 tim så den borde räkna längre....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).