Motorsåg och handhållet

Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

63 inlägg 32813 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560708 Kan ju också vara så att vis tillverkning i Kina bidrar till kassaflödet in.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560714 Nån som vet vad det är som strular?

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Kse  
#560721
vinterrojarn skrev:Lite fantastiskt att man kan vara återförsäljare åt ett sånt märke, medans priserna på deras motorsågar nästan är högre än Husqvarnas.

Tycker ju att Jonsered handlare borde få bättre rabatter på maskiner om man nu vill ha kvar oss.

Och det går inte bara att bli HVA handlare, pga att säljaren åker runt och frågar de som är HVA handlare om de kan tänka sig att få konkurrens......

Jag har frågat 3 gånger och nu har jag gett upp, jag vet inte hur länge jag håller på men så länge det går runt så okej......

Men jag lagar inget som Jula eller likande har sålt, då de inte följer Jonsereds kundlöften.


Är du återförsäljare åt Jonsered ? @vinterröjarn

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Jacobsen  
#560740 Vad berodde skepsisen på? Att hen tjänar mer på att sälja Stihl eller något handgripligt?

Vedproducent skrev:Köpte för några veckor sen en Stihl. Samma handlare säljer även Husqvarna. Han var väldigt tveksam och skeptisk till nya 550. Så han kunde inte rekommendera den alls när du får en Stihl ett par tusenlappar billigare som väger ett halvkilo mindre med minst lika bra prestanda. Har kört drygt 100 tankar nu. Är inte bekväm med tanklocken men annars är det en mycket fin såg. Har kört både Husqvarna, Jonsered och nu första gången Stihl så jag är inte alls märkesstolt på något sätt. Köper den sågen jag tror är bäst.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Björn T  
#560743
Mange skrev:Nån som vet vad det är som strular?


Har pratat med en återförsäljare, och sågar som lämnat Husqvarna fabriken och levererats till återförsäljare ska vara riktiga. Men tydligen är det något som inte blivit korrekt åt skruvat i monteringen på vissa såg med ett vist batch nr. Detta är den förklaringen jag har fått.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560752
Kse skrev:
vinterrojarn skrev:Lite fantastiskt att man kan vara återförsäljare åt ett sånt märke, medans priserna på deras motorsågar nästan är högre än Husqvarnas.

Tycker ju att Jonsered handlare borde få bättre rabatter på maskiner om man nu vill ha kvar oss.

Och det går inte bara att bli HVA handlare, pga att säljaren åker runt och frågar de som är HVA handlare om de kan tänka sig att få konkurrens......

Jag har frågat 3 gånger och nu har jag gett upp, jag vet inte hur länge jag håller på men så länge det går runt så okej......

Men jag lagar inget som Jula eller likande har sålt, då de inte följer Jonsereds kundlöften.


Är du återförsäljare åt Jonsered ? vinterröjarn



Japp sedan 14 år tillbaka..
Känns lite sisådär att hva gör så emot oss andra...

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560753 Varför skulle han tjäna mer på Stihl förutom att få sälja fler marginal procentsatsen är den samma.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560761 Va jag kan tänka mig så är det inget problem att sälja varken den äldre eller den nya 550:n. Det som kan vara är att den inte svarar sig så bra emot stihl.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Vedproducent  
#560764
Jacobsen skrev:Vad berodde skepsisen på? Att hen tjänar mer på att sälja Stihl eller något handgripligt?

Vedproducent skrev:Köpte för några veckor sen en Stihl. Samma handlare säljer även Husqvarna. Han var väldigt tveksam och skeptisk till nya 550. Så han kunde inte rekommendera den alls när du får en Stihl ett par tusenlappar billigare som väger ett halvkilo mindre med minst lika bra prestanda. Har kört drygt 100 tankar nu. Är inte bekväm med tanklocken men annars är det en mycket fin såg. Har kört både Husqvarna, Jonsered och nu första gången Stihl så jag är inte alls märkesstolt på något sätt. Köper den sågen jag tror är bäst.

Han sa att man vet ju aldrig med en ny modell. Stihlen är välprovad sen länge. Tror inte han tjänade mer på Stihl snarare tvärtom. Det priset han sålde för var lägre än jag sett på nätet som maskinklippet, Hylte mfl.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560794
isteskog skrev:Enligt Åkes Motor i Delsbo så hade de inte hört något från Husqvarna. De är återförsäljare åt Husqvarna. Däremot berättade de att Jonsered kommer att bli ett lågprismärke som ska konkurrera med andra märken inom den kategorin.

Är det inte redan det ? Köpte min 2253 för betydligt lägre pris än man kunde hitta en 550 för trots att det i princip samma såg.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

isteskog  
#560797 De rear nog ut befintligt sortiment innan de ska börja göra "kinakopior" ..... 😉

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560800 Nu är det ju så att hva tillverkar redan de flesta små sågar i Kina. Så som t,ex 130-135 eller Jonsered 2234-2238-2240.

Så att jag tror inte de kommer att göra om sortimentet mer än så, då är man bara dum, och den här informationen har vi återförsäljare fått sedan länge. Skogsröjarna är borta, stora sågarna,gräsröjarna,stora gräsklipparna,åktraktorerna frontrider någon modell kvar mm.

Nä de kommer inte ta fram en ny såg serie utan vi säljer det som finns, samma sågar upp till och med 555 hva jonsered 2258.
:-bd

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560801 Detta är ju alla hva handlare väldigt nöjda med...

Vi Jonsered handlare är jävligt förbannade, det var inte många glada miner när vi hade möte ifjol..... 😡

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560805 Hva har ju lanserat nya Kina sågar: 130-135.


Så Jonsered blir ju inte ensam att sälja Kina skit. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

filijox  
#560830 Ja, man kan ju förstå lite när det går att beställa ett komplett set med cylinder+kolv till hva 346 från kina för elva dollar inklusive frakt. ELVA DOLLAR! Någon är det allt som jobbar för svältlöner i dagens marknadsekonomi, bara kolven kostar typ åtta gånger det priset om man köper "original"...

https://www.huztl.net/h-product-detail. ... _id=226612

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).