Motorsåg och handhållet

Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

63 inlägg 32603 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

isteskog  
#560577 Enligt Åkes Motor i Delsbo så hade de inte hört något från Husqvarna. De är återförsäljare åt Husqvarna. Däremot berättade de att Jonsered kommer att bli ett lågprismärke som ska konkurrera med andra märken inom den kategorin.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560578 Jo tack ja vet det........ 😡

Jävligt tacksamt.

Att sälja detta märke, och ingen bryr sig om de handlarna.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560584 Lite fantastiskt att man kan vara återförsäljare åt ett sånt märke, medans priserna på deras motorsågar nästan är högre än Husqvarnas.

Tycker ju att Jonsered handlare borde få bättre rabatter på maskiner om man nu vill ha kvar oss.

Och det går inte bara att bli HVA handlare, pga att säljaren åker runt och frågar de som är HVA handlare om de kan tänka sig att få konkurrens......

Jag har frågat 3 gånger och nu har jag gett upp, jag vet inte hur länge jag håller på men så länge det går runt så okej......

Men jag lagar inget som Jula eller likande har sålt, då de inte följer Jonsereds kundlöften.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

isteskog  
#560586 Då får du nog bara skruva på gamla Jonseredare! De nya ska bli lågprismaskiner likt Jula och andra billiga modeller (kinamaskiner)

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560588 De som Jonsered har uppe hos sina återförsäljare är varuhus maskiner största sågen skulle vara 2258 jättefin såg.

Nu är det ju så att Jonsered lovar att alla deras maskiner SKA levereras provstartade och monterade, alltså inte i låda.

Jag skruvar det mesta men inte sånt där återförsäljare inte följer kundlöftena, jag ha brukat gjort så att jag frågar kunden hur den levererades, om den då levereras ostartad då, ringer jag först Hva och frågar va som pågår och de blir lika arg va enda gång, sedan ringer jag upp t,ex Jula och talar om det som står som kundlöfte.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560592
vinterrojarn skrev:Jo tack ja vet det........ 😡

Jävligt tacksamt.

Att sälja detta märke, och ingen bryr sig om de handlarna.

Förra gången de provade detta var det många säljare som gick över till Stihl.
Då blev de erbjudna o sälja Husqvarna, fast få nappafe och mer matknadsandelar tappades. Särskilt i europa.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560594 Ja som vanligt så är det någon jävla idiot till säljchef som kommit på detta tok.

Låt jonsered vara eget märke, de hade de vunnit mera på.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560596
vinterrojarn skrev:De som Jonsered har uppe hos sina återförsäljare är varuhus maskiner största sågen skulle vara 2258 jättefin såg.

Nu är det ju så att Jonsered lovar att alla deras maskiner SKA levereras provstartade och monterade, alltså inte i låda.

Jag skruvar det mesta men inte sånt där återförsäljare inte följer kundlöftena, jag ha brukat gjort så att jag frågar kunden hur den levererades, om den då levereras ostartad då, ringer jag först Hva och frågar va som pågår och de blir lika arg va enda gång, sedan ringer jag upp t,ex Jula och talar om det som står som kundlöfte.

Varuhus kommer inte att leverans serva nånting, någonsin. Lika gäller viss kategori av åtf tyvärr.
Tillåter de o sälja i varuhus, postorder, internet etc blir det väldigt sällan eller snarare aldrig leverans servat.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560597 Då kan de ju sluta med alla kundlöften.

Men det är ett bra sätt för att slå ihjäl ett märke på.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560599 Det är så det blir, tyvärr.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560600 Jahopp, jag tror kanske jag behåller verkstaden men, om detta är utvecklingen då är det dags att byta bransch.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

JörgenO  
#560602 Husqvarnas varumärkesstrategier verkar ändå ganska lönsamma. De har höjt utdelningen varje år sen 2015 och kursen står över 80kr igen.
Jag följer inte bolaget själv så jag vet inte hur mycket sågar o röjsågar står för eller de olika märkena.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

hemhuggare  
#560685
Energiminister skrev:Enligt Husqvarnarepresentanten som fanns på plats under vårvisningen på Värmdals i Karlstad fredagen 29/3 så gällde det ca 4000 maskiner...
Någon detalj som en underleverantör schabblat med.

Det är oftast så det går när man ska ha den billigaste underleverantören :d

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560690 Ja ska man spara pengar på fel ställe så....

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560701 Priserna ut har väl stått ganska still så har man ökat marginalen så är det ju billigare delar in som gjort det. Brukar ju visa sig på kvalitetssidan efter ett tag. Dock inte många företag som vill se det sambandet.

Magnus M

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).