Motorsåg och handhållet

Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

63 inlägg 32601 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Vardon  
#560245
Jacobsen skrev:Fast den som har startat tråden vet väl källa på ryktet, vilket var det jag frågade efter. Att Husqvarna återkallar nya 550'n låter som ren BS och hittepå. Eller snarare ett aprilskämt ett par dagar för sent 🙃


Ja att husqvarna inte har något om det på sin hemsida får jag ställa mig i kören som vill veta källa..

Fast annandag 1:a april är ju en lika stor skämtdag det med... :-)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Värmlänning  
#560254 Var inne hos lokala handlaren av en händelse idag och då var faktiskt 550 mark II bortplockad från hyllan
Visste inte om denna tråd då annars hade jag kunnat fråga

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Energiminister  
#560279 Jag har fått infon om återkallning av en som beställt och skulle få den levererad i fredags men säljaren sa att dom blivit återkallade. Detta är i södra värmland. Jag ska försöka få det dubbelbekräftat i morgon.
Håller med om att det känns konstigt att inte någon annan hört ngt, kan det blivit missförstånd i butiken mellan säljare och köpare? Eller mellan mig och köpare...
Vill ju inte starta ett falskt rykte, därför startade jag frågan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Fredrik Reuter  
#560283 Hej,
Jag har ställt frågan till Husqvarna också och väntar på svar. Det är viktigt att det blir rätt!

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560307
Energiminister skrev:Jag har fått infon om återkallning av en som beställt och skulle få den levererad i fredags men säljaren sa att dom blivit återkallade. Detta är i södra värmland. Jag ska försöka få det dubbelbekräftat i morgon.
Håller med om att det känns konstigt att inte någon annan hört ngt, kan det blivit missförstånd i butiken mellan säljare och köpare? Eller mellan mig och köpare...
Vill ju inte starta ett falskt rykte, därför startade jag frågan



Det är ingen fara med det, men det är roligt att fundera......
Sedan är det alltid viktigt att det blir rätt.

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560309 Det känns meningslöst att speculera tills mer fakta kommer fram.

Visst är det ett visst nöje i att göra det men det ger inte mycket.


De kanske har slut på omslagspapper?

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560315 Omslagspapper? =))

Då vill jag ha rosa om man får välja..... :d

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

anersimyra  
#560325 Själv har jag beslutat att inte köpa det där krokodilhuvudet till såg.. :lol: 🦖

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560329 Jag vill inte ha någon av de nya data asen jag har en redan det räcker...

Usch....

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Vedproducent  
#560334 Köpte för några veckor sen en Stihl. Samma handlare säljer även Husqvarna. Han var väldigt tveksam och skeptisk till nya 550. Så han kunde inte rekommendera den alls när du får en Stihl ett par tusenlappar billigare som väger ett halvkilo mindre med minst lika bra prestanda. Har kört drygt 100 tankar nu. Är inte bekväm med tanklocken men annars är det en mycket fin såg. Har kört både Husqvarna, Jonsered och nu första gången Stihl så jag är inte alls märkesstolt på något sätt. Köper den sågen jag tror är bäst.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560342 Bra tänk. Hva är inte bättre bara för att den heter hva, eller Stihl, man köper den man trivs med....

Användarvisningsbild

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Fredrik Reuter  
#560372 Hej,
Nu har jag fått svar från Husqvarna, jag kopierar in texten nedan:

Det handlar inte om en återkallelse. Vi har informerat våra ÅF om att vi har identifierat ett monteringsfel hos en begränsad produktionsserie av 550 XP Mark II/545 Mark II som behöver åtgärdas. De berörda sågarna finns enbart i våra egna lager, det rör sig således inte om en återkallelse.


Alltså, sågar som varit på väg ut till återförsäljare men som stoppats när Husqvarna själva hittat ett monteringsfel på dem.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

isteskog  
#560408 Bra att det inte var något allvarligare! Planerar själv att skaffa en Mark II till hösten. 🌲

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Avslutat-02  
#560416 Bättre detta än förra gången de lanserade 500 serien med cylindrar och annat som felade.

Avatar Fallback

Re: Återkallning av Husqvarna 550 XP Mark II?

Energiminister  
#560576 Enligt Husqvarnarepresentanten som fanns på plats under vårvisningen på Värmdals i Karlstad fredagen 29/3 så gällde det ca 4000 maskiner...
Någon detalj som en underleverantör schabblat med.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).