Skogsekonomi

Fråga: Ska du lämna Swedbank?

43 inlägg 8762 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559657 Jag har haft HB sen vi köpte hus -93. Mycket nöjd, har aldrig vart några problem.
Nu när jag köpte loss skogen efter farsan gjorde jag upp med dom oxå.

Har aldrig gillat Swedbank, hade Föreningsbanken först då farsan jobbade där o när dom blev Swedbank o vi letade hus var dom helt omöjliga.

Magnus M

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

halvproffs  
#559659 Lustigt, och för mig var det tvärsom. Skulle låna pengar för kommunen grävde vatten o avlopp och anslutningsavgiften var dryg.
Hos HB blev det tvärnobben men hos Föreningsbanken gick det bra.
Detta bar mitten av 70talet.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559723
halvproffs skrev:Är det ingen som har Landshypotek som bank.
Jag har haft lån där tidigate och Jari som jag hade att göra med var jättebra. Låga räntor osv. Att ha dem som"vanlig"bank vet jag inte hur det är.
Landshypotek är ingen konventionell bank. Du kan bara ha dem som komplement till din vanliga bank då de saknar internetbank, betalkort och lönekonto. De pratar om att de ska bli en fullservicebank men det har de pratat om i flera år.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Avslutat-02  
#559724 Landshypotek är jättebra, enkla och trevliga..
Har fastighetslån där ..... :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559738 Sedan urminnes tider var det wemlandsbanken som var familjebank, under nittiotalet så skilde för mycket i ränta så det blev FB lämnade dock ganska snart efter fusionen med den lokala sparbanken, trivdes dock aldrig så det blev SHB i stället. Sensmoral: gå dit du trivs med att bli lurad ^#(^

Läsvärt! om företagskultur i allmänhet och Swedbank i synnerhet
https://ledarsidorna.se/2019/03/swedban ... rnas-kris/

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Jolly  
#559828 Hur många har egentligen bara en bank? Jag har fem, plus ett par fristående. Mastercard och visa har jag på okq8 och preem eftersom det är gratis. Lönekonto på Swedbank, lån och skogskonto på landshypotek, aktier hos avanza, sparkonto på nordax, sbab, landshypotek och någon till.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Avslutat-02  
#559829 Har bara Landshypotek och Sparbanken.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

krillejson  
#559874 Låter som många bara ligger hos hos en bank.
Gör som jag och halvprofffs, använd flera.
Själv har jag lån för skogsfastigheten hos Landshypotek och övrigt i Skandiabanken, SEB och HB.
Ingen är bäst på allt.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Hema  
#559889 Man kanske ska omformulera frågan, Villken bank väljer du att ha ditt lönekonto på? Hemsidan och mobilappen kan vara delvis avgörnade. Sedan brukar man vänja sig rätt snabbt vid något nytt. huvudsaken att funktionerna funkar!

För Aktiehandel och dyligt är väl Avanza och Nordnet några av de vassare på den fronten.

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

jannerik  
#559935 ja. på onsdag

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Erka  
#559971 Jag har bytt till Länsförsäkringar bank. Fick 20% rabatt på mina försäkringar vilket var en välkommen bonus!

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Camaro1969  
#559994 jag bytte till Nordea ifjol... kanske ska byta till swedbank i år då, eller danske kanske :-bd

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Fredrik Reuter  
#560181 Socialdemokraterna och delar av fackrörelsen överväger nu att flytta från Swedbank.

https://www.svd.se/s-ser-over-mojlighet ... a-swedbank

Avatar Fallback

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Avslutat-02  
#560189 Vem fan vill umgås med dem?


Stick då, ......

Användarvisningsbild

Re: Fråga: Ska du lämna Swedbank?

Camaro1969  
#560200
Fredrik Reuter skrev:Socialdemokraterna och delar av fackrörelsen överväger nu att flytta från Swedbank.

https://www.svd.se/s-ser-over-mojlighet ... a-swedbank



haha jo de bytte ju från nordea sist?

snart får dom ha pengarna i madrassen..

såg förresten en sosse som frös så mkt så han hade händerna i SINA EGNA fickor :-bd hihi

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).