Socialt (mer om oss)

USA- & Kanada-resor

140 inlägg 24910 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

halvproffs  
#559569 Ska jag ha adapter för laddning av min Samsungtelefon?

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

mareka  
#559584 Ja, platta breda stift till vägguttag i USA.

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#559594
1554031751_27129.jpg
Från runda till platta pinnar
1554031751_27129.jpg (10.9 KiB) Visad 675 gånger


En sån räcker, själva laddaren klarar ström från 110-230v
så det funkar finemang med din laddare i USA.

Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

aalg  
#559609 Är det runt tusingen som gäller per natt nu, för ett double queensize room på motellkedjorna?
Sist jag var där så låg det på 75$ ungefär, men det är ju 10år sen nu...

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

svampbob  
#559650
aalg skrev:Är det runt tusingen som gäller per natt nu, för ett double queensize room på motellkedjorna?
Sist jag var där så låg det på 75$ ungefär, men det är ju 10år sen nu...



Ja det får du räkna med och är det högsäsong eller en populärare ort så är det mot det dubbla. Vi betalade 2500 kr/natten för ett modest rum på South Padre Island.

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

Jeep  
#560284 På måndag bär det i väg till Chicago för frugan och mig, blir tre nätter i Chicago innan vi börjar köra mot Oklahoma City och vidare mot Texas. Planen är att åka så mycket som möjligt på gamla Route 66 men sedan blir det avstickar både hit och dit om vi ser något som lockar. Inte mycket planerat annat än hotell i LA & SF resten tar vi som det kommer. Vi ska vara på väg i 5 veckor så vi räknar med att se en hel del kul saker.
Bilen fick bli en Jeep Grand Cherokee eftersom jag inte kunde få en Dodge Challenger utan de ville lura på mig en Camaro cab, men någon heder har man ju så det fick vara...

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

Sne4  
#560335 Jeep är inte helt fel heller på en road trip. Sanddyner, bergsvägar och nationalparker blir lite mer tillgängliga då. Åkte oräkneliga mil med min WJ i staterna. Blev någonstans mellan 1300-1400 svenska mil sista repan innan jag sålde den till receptionisten på sista hotellet...

Padre Island var trevligt med, bara att sänka däcktrycket och ge sig iväg längs dynerna.

Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

MDin  
#560348
Jeep skrev:På måndag bär det i väg till Chicago för frugan och mig, blir tre nätter i Chicago innan vi börjar köra mot Oklahoma City och vidare mot Texas. Planen är att åka så mycket som möjligt på gamla Route 66 men sedan blir det avstickar både hit och dit om vi ser något som lockar. Inte mycket planerat annat än hotell i LA & SF resten tar vi som det kommer. Vi ska vara på väg i 5 veckor så vi räknar med att se en hel del kul saker.
Bilen fick bli en Jeep Grand Cherokee eftersom jag inte kunde få en Dodge Challenger utan de ville lura på mig en Camaro cab, men någon heder har man ju så det fick vara...
Jo, de försöker lura på något som man inte beställt. Vi hade beställt en Willys Jeep å dom föreslog en cab. Efter en lång dialog begrep uthyraren att dit bi skulle fungerade inte cab:en. Min kompis bor efter en slingerväg högst på en bergstopp där utsikten är över stilla havet å Casitas Lake. När vi kom till bilen saknades nycklarna å det visade sig att de nyss hyrt ut den till en annan som hämtat nyckeln innan han gick efter sin packning. Tillbaka till uthyraren något förbannad. Då fick vi den största Nissan de kunde uppbringa för samma pris som Jeep:en.

Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

MDin  
#560349
MDin skrev:
Jeep skrev:På måndag bär det i väg till Chicago för frugan och mig, blir tre nätter i Chicago innan vi börjar köra mot Oklahoma City och vidare mot Texas. Planen är att åka så mycket som möjligt på gamla Route 66 men sedan blir det avstickar både hit och dit om vi ser något som lockar. Inte mycket planerat annat än hotell i LA & SF resten tar vi som det kommer. Vi ska vara på väg i 5 veckor så vi räknar med att se en hel del kul saker.
Bilen fick bli en Jeep Grand Cherokee eftersom jag inte kunde få en Dodge Challenger utan de ville lura på mig en Camaro cab, men någon heder har man ju så det fick vara...
Jo, de försöker lura på något som man inte beställt. Vi hade beställt en Willys Jeep å dom föreslog en cab. Efter en lång dialog begrep uthyraren att dit vi skulle fungerade inte cab:en. Min kompis bor efter en slingerväg högst på en bergstopp där utsikten är över stilla havet å Casitas Lake. När vi kom till bilen saknades nycklarna å det visade sig att de nyss hyrt ut den till en annan som hämtat nyckeln innan han gick efter sin packning. Tillbaka till uthyraren något förbannad. Då fick vi den största Nissan de kunde uppbringa för samma pris som Jeep:en.

Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

uffejohan  
#560350 Är i SF right now, lite halvtaskigt väder jämfört med sommarklimatet. När värmen kommer är det oslagbart med Mustang GT convertible längs HWY 1..... Diskutera gärna med hyrbilsfirman om du kan byta bil utifrån var du befinner dej. Det gjorde jag en gång tidigare, Cadillac Escalade på långkörning, som att glida fram i ett fartyg😉, Mustangen längs havet söder om SF....Nu på ”vintern” är det trevligt med alla surfare i trakterna runt Santa Cruz, var där förra veckan.
Muir Woods är häftigt med alla jätteträd intill Golden Gate....
Trevlig resa!!

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

svampbob  
#560366
Sne4 skrev:Jeep är inte helt fel heller på en road trip. Sanddyner, bergsvägar och nationalparker blir lite mer tillgängliga då. Åkte oräkneliga mil med min WJ i staterna. Blev någonstans mellan 1300-1400 svenska mil sista repan innan jag sålde den till receptionisten på sista hotellet...

Padre Island var trevligt med, bara att sänka däcktrycket och ge sig iväg längs dynerna.


Ibland är det även svårt att ta sig fram på asfalten.

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560394 Jag hade beställt en Tahoe på flygplatsen men när vi kom till hyrbilsfirman så ville de ge mig en
upgrade för en obetydlig slant till, såklart, så det blev en splitt ny Suburban med plasten kvar över instrumenten och radion.
Det var jag tacksam för sen för den extra storleken kändes mer och mer nödvändig ju längre resan gick.
Jeep Grand Cherokee är ett perfekt val för två personer, men pass upp så de inte lurar på dig nåt jap crap
och påstår att det är samma prisklass, självklart ska du köra jänkare när du är i USA.
Ett gångbart alternativ imho är Chevrolet Traverse ifall de inte har en Jeep.

Avatar Fallback

Re: USA- & Kanada-resor

MDin  
#560401 Pass upp för självlåsande dörrar. Jag la nycklarna på sätet, drog i spaken till motorhuven för att fylla på spolarvatten, slog igen dörren.
Öppnade huven, Fyllde på vatten, slog igen motorhuven Å så låste bilen sig själv. Jaha, man får ju bara en nyckel från hyresfirman. Vi befann oss på en bergstopp hos min kompis och skulle åka till Santa Barbara å shoppa. Enda lösningen var att skicka efter en låssmed, som kom efter en halvtimme i en arbetstruck. Han vågade inte åka ända fram så han gick sista biten. Smal väg o brant på båda sidorna. Efter en timme fick han upp dörren. 100$ utan kvitto 200 med.[emoji23]

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

JörgenO  
#560451 Här är en bild från igår på en liten träddunge i Yosemite.
Jag är inte där utan lånade bilden från en matteprofessor jag följer på Twitter

Användarvisningsbild

Re: USA- & Kanada-resor

totte  
#560467 Ett rejält stamlokus.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).