Motorsåg och handhållet

Byte av förgasare Husqvarna 560

74 inlägg 13596 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#559273 En uppdatering, efter en veckas arbete så sa gasvajern upp sig sådär på måndagsmorgon efter första trädet.. Så det var till att åka in till verkstan igen. Händer något mer nu så blir det en Stihl 462..

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#559277 Va? Redan, det är ju ungefär som att hva spottar ur sig maskiner men det är ingen kvalitet längre.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Björn T  
#559479 Att kvaliten på Husqvarna har blivit sämre håller jag fullständigt med om. Husqvarnas 200- 300 serie var och är fruktansvärt bra kvalite. Men sen husqvarna köper mycket grejer från andra länder har det blivit sämre.

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#559495 Ja också detta plast välde, data optimeringar mm.

Jag tycker inte om 500 serien.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#559852 Vet ej om det framkommit innan men sågen är inte ny, den är knappt tre år gammal. Men det är först nu på senare tid som den har kommit till mera/hårdare använding. 🤪

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#559864 Jo då det vet ja,,, men att gaswire går kan väl hända men att både gaswire,och förgasaren blir dåliga samma kvartal är början på dålig kvalité. Och jag undrar hur kul kommer denne bli om ca 5-6 år?

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#559872 Det är som jag skrivit förut, hur kommer dessa maskiner bli när de är ca 10 år......

Jag tror att de kommer bli allt annat än roliga..,....

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

leifa.k  
#681531 Sitter och läser lite trådar, blir påminnd lite, och det gällde inte motorsåg utan en husbil. Skulle ha en kamremssats, komplett sats med alla remmar, spännare, vattenpump osv. Visst, klev in hos firman jag hade fått rekommendationer om, de skulle va bra och ha bra priser. Säger att jag vill ha allt detta till en bil, rabblar upp motorbeteckningen till han och ber han söka på det eftersom fordonet inte finns i deras "register". Nä, jag Skall ha regnumret säger han. Du kan få det, men det kommer inte att hjälpa dig att hitta det jag vill ha, det finns inte med i registret upprepar jag. Han insisterade o han fick regnumret o sökte på det. BMW Dukato sa han, då höll det på att brinna för mig. Svarade honom, När faan har BMW tillverkat en Ducato! Det är ju Fiat! Då såg jag att han insåg sitt misstag.. Vi stod tysta ett tag och jag stirrade på han, kände att det vart ett dödläge. Jag nämnde, skall vi börja om? Det gör vi sade han och tog emot motorkoderna. Fick rätt saker så allt var frid o fröjd.

Det jag menar är, att kommer man som en kund så blir man ibland behandlad som inkompetent, trots att man kanske besitter större kunskap än de andra. Säljarna har ibland inte den djupare kunskapen som krävs. Nu nämner jag Hund igen. Få se om om inlägget blir kvar..

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Kse  
#681552 Jag vet inte riktigt vad det är du är ute efter i det här inlägget men det har inte så mycket med ämnet att göra. @leifa.k

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#681555 att man som kund ibland kan mer än den som ska sälja en vara eller tjänst är vanligt.
men det är inte riktigt det som tråden handlar om..

den handlar väl om förgasarbyte på en hva 560...med allt vad det innebär...

skulle vara isåfall om personen på andra sidan av servicedisken inte förstår hur man gör för att byta förgasaren kanske....

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

leifa.k  
#681564 Nä, okey, förlåt mig.

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#681569
leifa.k skrev:Nä, okey, förlåt mig.



ingen fara...

är det något som tynger dig i denna fråga över hva 560?
eller är det avsaknaden hos många återförsäljare om vad de egentligen säljer?

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

leifa.k  
#681599 Tack. Nä, inget i denna fråga egentligen, trots att jag har bl.a. en 560 och följer tråden med intresse. Fick du inte mitt pm/meddelande?

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#681607 nä inte vad jag vet om iallafall..
får inte vissa pm verkar det som...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).