Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250...

4 inlägg 3246 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250...

AKKAMAAN  
#559385 Skulle ha nytta av en nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250 för maskiner med serienummer på "5-tusen" talet (sista generationen 250 innan Timberjack 1210 tog över)...Dvs serienummer som börjar med "5XXX" istället för 3XXX.... Maskinen det gäller har #5318

Har en kamrat med en 250 från 1990 med el-problem på hydrostaten. På dessa nyare maskiner är bland annat EF-korten för effektregleringen helt olika de äldre från mitten av 1980-talet. Så hela "Gruppen" med elsystemet skulle vara till stor hjälp, eller åtminstone elschema med positionsförteckning, samt bilderna på elcentralen.
Tackar på förhand
Per A



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250...

fredrikolofsson  
#559395 På maskinisten finns en instruktionsbok med Tilläg till FMG borde vara dom senare maskinerna

Avatar Fallback

Re: Nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250...

AKKAMAAN  
#559405
fredrikolofsson skrev:På maskinisten finns en instruktionsbok med Tilläg till FMG borde vara dom senare maskinerna

Tack Fredrik...
Hittar bara den här under "ÖSA" som jag redan har....
Svensk instruktionsbok för ÖSA 250 Skotare med tillverkningsnummer 3625 -
FMG tilläggen täcker vissa delar av serienummer 5XXX, dock ej något om effektregleringen, EF-kortet och schemat som visar den delen...

   TS
Avatar Fallback

Re: Nyare instruktionsbok till ÖSA/FMG250...

Tosca  
#559525 @Simba kanske har något i gömmorna?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).