Skogsröjning

husqvarna 545 fxt med autotune

110 inlägg 68494 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Amatörhuggare 62  
#559232 Andra kopplinga.
Autotune såga.

Tål ej lite Kronobergsröjning

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559237 Hur är det möjligt?

Det ska ju bara vara att åka det är ju samma delar som förr....

Ska det vara autotune som gör något.....????

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559327 när tid finns be dem koppla upp datorn på sågen och läs felkoderna, kan ju vara så att den accelererar för dåligt på botten varvet.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Amatörhuggare 62  
#559372 Måste vara materialfel.
På fjädrarna!!!

En av på denna kopplinga.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559374 Ja det skulle ju kunna vara i kombo med bottendraget, men jag tycker inte att bara en fjäder skulle brista pga detta.
Reklamera hela kopplingen, det är nog något jävligt fel på denna, jäkla synd att det är så långt emellan, annars hade ja bytt ut skiten själv.

Så här ska det inte vara.....

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

jannee  
#559375 Kopplingsfjädrarna är en förslitningsvara = begränsad livslängd :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559381 Njjjjaaaaa, inte på så kort tid...

Jag har fortfarande inte bytt kopplingen på min äldsta röjsåg, 2256.
Den är 4 år....

Så att fjädrarna går stup i ett är ej normalt.

Men förbrukningsmaterial är det.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559392
Amatörhuggare 62 skrev:Måste vara materialfel.
På fjädrarna!!!

En av på denna kopplinga.


Ja hoppas återförsäljaren byter ut detta på garantin,,,, hör av dig annars så ordnar jag det.

Blir så trött på trams från fabrik.

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

jannee  
#559400 Bytt 2 gånger på min 555 - en fjäder som går av - ALDRIG bytt på min RS 51 som är närmare 40 år gammal.
Desto nyare sågar desto kortare livslängd på prylarna, en ren självklarhet, måste sparas in i det oändliga :grin:

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559402 Va fan, är det sådana fel på materialet.....

De ska bara gå sågarna, jag har alltid extra koppling och liknande liggandes i kojan.

Har inte behövt den ännu.....

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

jannee  
#559415 På den gamla "goda" tiden yxade man till grejorna för att de verkligen skulle hålla. Det som tog knäcken var att prylarna blev omoderna eller rosten.
Nu ska allt ha en begränsad livslängd (funktionstimmar), byggs automatiskt in i systemen.
Se bara på bilar, kamremmen ska bytas efter ett visst antal år eller mil, det som uppkommer först.
Samma med kamkedjan, den är av så dåligt material (töjs) att den bara håller ett visst antal 1 000 mil, för höll den hela bilens livslängd, visst skramlade men inte f*n gick den sönder.
När mina farföräldrar renoverade på 60 talet sattes det in ett OSBY kylskåp (grönt) står fortfarande på samma plats i köket - fullt fungerande.
Kanske inte det mest energisnåla men då vart det kvalitet på prylarna :!: .

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559422 Det där håller jag med om.

Ja blir bara så less, över ett sånt bra varumärke, sänker sig ner till fan värre än Lekia nivå.

En annan är ju rädd om kunderna och blir förbannad när skiten inte håller måttet.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Erre  
#559438 Framförallt så med dagens miljötänk i allt så borde väl det bästa vara att bygga saker som håller länge? 🤔 🙃

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Avslutat-02  
#559441 Där har du en stor poäng.

Men det är som VD:n där jag var anställd sa.
Det bästa som kan hända en kund det är att grejerna går sönder, för då får vi laga och får betalt för det......
Idiot sa jag och gick.

Behöver nog inte förklara att han jobbat på Ikea.... :d

Avatar Fallback

Re: husqvarna 545 fxt med autotune

Värmlänning  
#559445
Erre skrev:Framförallt så med dagens miljötänk i allt så borde väl det bästa vara att bygga saker som håller länge? 🤔 🙃

http://www.europarl.europa.eu/news/sv/p ... t-reparera

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).