Traktorn i skogen

Spjälkningsolycka med traktor

31 inlägg 28551 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Spjälkningsolycka med traktor

halvproffs  
#559035
vinterrojarn skrev:
halvproffs skrev:Vid Gävles ena infart finns det en gammal helt rosa Willys jeep som står lodrätt och den ska kommunisera med något annat konstverk några kilometer därifrån. :surp: :ugeek: :roll:



vem fan fick den idén att måla skiten rosa? det är en jävla färg.....


Konstnär. Har du sett eländet ?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Avslutat-02  
#559037 nä men jag vet inte om jag kan säga tyvärr, men det är ju så att allt kan ju vara konst, så egentligen, kanske man skulle göra något, sätta ut de och kalla sig för konstnär, med tanke på vilken trevlig ersättning man kan kamma hem från staten. :-bd :-bd :-bd

men är det inte konst att bedriva skogsbruk?

Användarvisningsbild

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Robert Lindberg  
#559771 Frågan var, hur skulle du gjort?
Troligtvis ett bättre riktskär. Här ser det ut som att de bara tryckt och kapat.
Hoppas ingen blev allvarligt skadat.

Hur man gör nu? Lyfter ner traktorn och bokar en kurs, motorsåg/trädfällning

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Avslutat-02  
#559773 Ett bättre riktskär, kapat fällskäret nästan klart, lämnat lite mera brytmån, sedan lagt skopan emot stammen, kapat hörnet, sedan tryck försiktigt.

Nu skulle jag tagit en winch som lyfter runt 2 ton, lyft upp traktorn lite, sedan kapat ner trädet, och sedan i lugn takt sänkt traktorn,
Och efter en timma kollat oljan,vatten mm.

:-bd :-bd

Nu är detta en teori men jag tror på den...

Användarvisningsbild

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Kent.B  
#559777 I morgon är det den 2a. April så det ordnar sig nog till dess. Mvh. Kent B. Norrtelje veterantraktorklubb

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Bengt Erik  
#559782 Frågan är vad i hela friden traktorn skulle vara med där för. Spjälkar det åt det hållet behövs ju knappast någon fällhjälp från där traktorn ser ut att ha stått..

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Avslutat-02  
#559783 Det är väl från USA det där, de är inte riktigt kloka där borta när det gäller trädfällning...
Såg på Youtube att det verkligen var äkta...
Finns en till film där de visar hur det gick till...... :-o

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Elmhult  
#559790 5 askar Norma Alaska borde väl få av trädet på ett "säkert sätt"... 🙃

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

flightace  
#559809 ÄÄhh han håller bara på med lite workout,tränar ju pull-ups han kommer ner när han tröttnat--

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

spindeln  
#560068 Blir en bra fornlämning om 100 år :lol:

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Avslutat-02  
#560071
spindeln skrev:Blir en bra fornlämning om 100 år :lol:


Om inte någon miljö nisse hinner utmärka den som miljöfarligt avfall.

Användarvisningsbild

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Uffe_tuffe  
#562704
Röjkvist skrev:Kapa trädet i bitar från toppänden. Traktorns tyngd kommer då att väga mer än trädet.



Klart den smartaste idén
Den köper jag

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Richard B  
#570971 Såg filmen nu för jag var lite osäker på om det hänt eller Photoshop men det verkar äkta. Dom löste det bra på plats med att lyfta ned traktor med ett annat fordon. Annars är det nog riktigt vanskligt att såga nära traktorn, klart bättre att steg för steg bearbeta kronan till allt lägger sig ner.

Användarvisningsbild

Re: Spjälkningsolycka med traktor

JensSkoog  
#571104
Richard B skrev:Såg filmen nu för jag var lite osäker på om det hänt eller Photoshop men det verkar äkta. Dom löste det bra på plats med att lyfta ned traktor med ett annat fordon. Annars är det nog riktigt vanskligt att såga nära traktorn, klart bättre att steg för steg bearbeta kronan till allt lägger sig ner.

Var hittade du den filmen, @Richard B ?

Avatar Fallback

Re: Spjälkningsolycka med traktor

Avslutat-02  
#571114 Här är den......

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).